Bevaring af jernbanefærge (Generelt)
Så nu afhænger det ene og alene om private investorer vil have en gammel >Storebæltsfærge.... men chancerne er jo nok ikke alt for store mere.
Mulighederne har været der for os alle. Beløbet var skaldede 5 mille, mindre end én krone pr. dansker. Det var der så ikke nok, der gjorde noget ved. Men det er nu en gang nemmere at læne sig tilbage i fifaneseren og klynke over, at de andre ikke gør noget. Og støtten til initiativet - fx i form af omtale - har jo heller ikke ligefrem været massiv.
Og for det beløb havde man fået? Færgen, i den stand den var? Der er set massevis af ekesmpler på at klubber har købt jernbanemateriel som ved anskaffelsen nok var brugt, men dog i den tilstand det havde forladt driften. Og som siden er gået tabt- nja, ikke formelt fordi det stadig figurerer på klubbernes materielliste. Men reelt gået tabt fordi en istandsættelse langt vil overgå hvad klubben kan mobilisere økonomisk, og mandskabsmæssigt - ikke sjældent fordimanlænede sig langt ud af vinduet og drænede kassen godt for at købe pågældende enhed(er).
For 5 mio kunne man altså have købt en færge, men hvad med det løbende vedligehold bagefter, og hvem skal forestå det?. For slet ikke at tale om at sætte tingesten i drift.