Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny S-togskøreplan (Generelt)

af UTJ, 17/11 2011, 07:40 (4757 dage siden) @ Fysikeren

Princippet er vel at de 'hurtige' tog standser på de populære stationer. Men det betyder jo også en stadig skævvridning mellem de standsende tog og dem til yderstationerne. Samtidig vil de hurtigere tog have stadig flere rejsende i forhold til de standsende. Men det giver egentlig god mening når man nu ikke har togsæt nok til at udnytte kapaciteten mht toglængde i myldretiden.

Det er pudsigt at man ikke snart ændrer navnet på 'Ny Ellebjerg' til 'Ellebjerg'.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Norske lokomotiver
Norske lokomotiver

Her er en oversigt over alle norske lokomotiver, fra det første damplokomotiv, der blev sat i drift på privatbanen Norsk Hovedjernbane i 1854, til de nyeste el- og diesellokomotiver hos CargoNet og CargoLink. Listen inkluderer også NSBs smalsporede damplokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak