Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Spor og køreplaner (Generelt)

af trikkeren82, Esbjerg Kommune, 14/11 2011, 17:04 (4763 dage siden)

Hej i Forummet

Jeg kunne godt bruge jeres hjælp, da google ikke kan:-(

Jeg søger de nyeste sporplaner over det danske og især det jydske jernbanenet, som feks sidespor, skiftespor, signaler, havnespor, firmaspor, privatbanespor, nedlagte spor osv.

Og en køreplan over tog, spicialtog, godstog, så jeg kan begynde at tage billeder.

Undskyld på forhånd mine mærkelige spørgsmål, men jeg er stadig ny i jernbaneverden og dette forum/side:-D

--
Med venlig hilsen

Michael

[image][image]

Spor og køreplaner

af ViggoJR, 14/11 2011, 19:15 (4763 dage siden) @ trikkeren82

I forbindelse med at være nybegynder ville det være givtigt for dig at læse følgende tråd: http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=29451

Alm. tog og ordinære godstog er det let nok med, dem er der offentligt tilgængelige køreplaner for, men så stopper legen også idet det er ulovligt at videregive information om specialtog. Man må derfor selv ud og håbe noget kommer forbi eller være heldig at nogen af drengene med adgang alligevel lækker lidt info. Det sker heldigvis af og til på trods af, at flertallet af dem er meget retskafne og helst holder kortene meget tæt ind til kroppen (jf. ovennævnte tråd). Hold øje med foraene, f.eks. dette og jernbane.net . Hvis du tager ud en dag uden info så er det nok bedste på nogle af de centrale stationer, f.eks. Fredericia.

Spor og køreplaner

af trikkeren82, Esbjerg Kommune, 14/11 2011, 20:07 (4763 dage siden) @ trikkeren82

Hej

Jeg takker for de fine svar, men er der ikke noget der hedder hvilende spor, og en oversigt over disse?

Findes der ikke et eller andet form for kort/levende kort over sporene med sporskiftnr og spor nr?

--
Med venlig hilsen

Michael

[image][image]

Spor og køreplaner

af Futfar, Kajerød, 14/11 2011, 21:14 (4763 dage siden) @ G9250

De henviste sporplaner lider dog af en væsentlig fejl/mangel: Det er længe siden at planenerne blev opdateret. Det ser ser slet ikke sådan ud i dag!

--
Med venlig hilsen Futfar.

Spor og køreplaner

af trikkeren82, Esbjerg Kommune, 14/11 2011, 22:34 (4763 dage siden) @ Futfar

Hej Futfar

Hvis disse planer er gamle og fejlramte, findes der så ikke nogle nye, som en tosse som mig kan se og læse?

--
Med venlig hilsen

Michael

[image][image]

Spor og køreplaner

af Jens MO-Møller @, 14/11 2011, 22:46 (4763 dage siden) @ trikkeren82

Du kunne jo evt. selv gøre et minimum af arbejdet selv og ikke bare i een uendelighed forlange alt på et sølvfad!

Venlig hilsen

Jens Møller

Spor og køreplaner

af trikkeren82, Esbjerg Kommune, 14/11 2011, 22:52 (4763 dage siden) @ Jens MO-Møller

Du kunne jo evt. selv gøre et minimum af arbejdet selv og ikke bare i een uendelighed forlange alt på et sølvfad!

Venlig hilsen

Jens Møller

Hej Jens

Hvis du læser starten af mit indlæg på denne tråd, beder jeg om hjælp, da jeg ikke selv ved hvor jeg lede og gøre, da jeg desværre en nybegynder.

Men undskyld Hr Møller, at jeg spørger om noget, og er ked af hvis mit indlæg har generet dig

--
Med venlig hilsen

Michael

[image][image]

Spor og køreplaner

af andersj, Aalborg, 14/11 2011, 22:51 (4763 dage siden) @ trikkeren82

Så længe du sammenligner dem med fx. maps.google.dk (vælg satelit-kort) så kan du jo få en nogenlunde fornemmelse af hvad der er tilbage rundt omkring ift. sporplanerne.

Spor og køreplaner

af trikkeren82, Esbjerg Kommune, 14/11 2011, 23:06 (4763 dage siden) @ andersj

Hej Anders

Har jeg også prøvet, men har desværre refarret at sattelitbillederne ikke altid er de sidste nye.

Og undskyld, jeg vil ikke "bide" med denne besked, bare fortælle hvad jeg selv har gjort.

--
Med venlig hilsen

Michael

[image][image]

Spor og køreplaner

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 15/11 2011, 02:21 (4763 dage siden) @ trikkeren82

Hej Anders

Har jeg også prøvet, men har desværre refarret at sattelitbillederne ikke altid er de sidste nye.

Og undskyld, jeg vil ikke "bide" med denne besked, bare fortælle hvad jeg selv har gjort.

Der er nok ikke andet for, end at tage på en field-trip.

Google's kort er for det meste af Danmark fra 2006, så vidt jeg husker.
De fleste online kort, er bruger opdaterede, så de bliver ikke automatisk opdateret når der er bane arbejder.

Jeg kender ikke nogle kort direkte fra Bane Danmark, ud over hvad du selvfølgelig kan finde i TIB.
TIB viser kun en del af hvad der findes ud over togvejsspor, og har ikke alle sidespor på stationer med.

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

Spor og køreplaner

af Holger Sørensen, Hedehusene, 15/11 2011, 08:11 (4763 dage siden) @ andersj

Der er også KRAK og Eniro, som jeg synes er i bedre opløsning.
Men ellers start cyklen eller tag toget og gå på opdagelse eller blot observere fra et togvindue i første omgang.

Hilsen fra Holger i Hedehusene:-) ;-) :-)

Spor og køreplaner

af Niels Munch, 15/11 2011, 10:57 (4762 dage siden) @ trikkeren82

Vi var lidt inde på "hvilende spor" her. Prøv at se, om du kan finde noget af det, du søger, i netredegørelsens bilag.

M.v.h.
Niels

Indsend billederVeterantog kalenderBillige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak