Gæt en jernbane (Billedegætterier)
Hvilken bane endte her?
--
Hvilken bane endte her?
--
HVB
--
Venlig hilsen Anderswww.smalspor.dk
Jeg vil også sige Hedelands Veteranjernbane.
Så vidt jeg er informeret, er det egentlig meningen, at banen skal udbygges over den pågældende Bro til Tune, hvis jeg ikke tager meget fejl.
--
Bedste hilsner......
-Klaus
Synes jeg også jeg kan huske noget om... men der er jo noget der hedder økonomi!
Kan nogen se hvor denne pyntede vejbro befinder sig? Hvilken jernbane har gået gennem her?
Hilsen
Henrik
--
En teglværks bane?
i Nordsjælland?
Nold
i Nordsjælland?
Nold
Ja, det er ganske rigtigt i Nordsjælland.
--
Hmmm... Har det haft noget med tegl at gøre?
Mvh. Oliver
--
Oliver L. Løvgard
Stationsbetjent/Togklargører/LKF-A
Klargøringscenter Kastrup
Der har uden tvivl kørt godstog på strækningen, der her transporteret materiale der kunne anvendes til fabrikation af tegl.
--
Der har uden tvivl kørt godstog på strækningen, der her transporteret materiale der kunne anvendes til fabrikation af tegl.
For tænker Hammersholt Teglværk
Mvh. Oliver
--
Oliver L. Løvgard
For tænker Hammersholt TeglværkMvh. Oliver
------------------
Næppe Hammersholt Teglværk. Her var sporvidden 900 mm, --det er den næppe på det aktuelle foto.
Erik V. Pedersen.
http://evp.dk/index.php?page=hammersholt-teglvark
For tænker Hammersholt TeglværkMvh. Oliver
ja, man må sige at du er på sporet her, Hvis der ellers havde været et.
Vejen på broen ser således ud:
Og gelænderstolper havde man jo lige ved hånden.
Jeg må have navnet på vejen.
--
Mit eneste andet gæt er Blovstrød tegl, men er ikke hundred på det gæt :/
Mvh. Oliver
--
Oliver L. Løvgard
Mit eneste andet gæt er Blovstrød tegl, men er ikke hundred på det gæt :/
Mvh. Oliver
Ja, det er på teglværkssporet fra Blovstrød.
--
Som man kan læse mere om her: Bloustrød teglværk. Ham EVP har da også været overalt
--
Hilsen Erik
www.my1287.dk
Som man kan læse mere om her: Bloustrød teglværk. Ham EVP har da også været overalt
-----------
Nej, --det har han ikke og han har ikke været her, --i det mindste så der ikke sådan ud, da han (jeg) var der.
Lige nu er jeg dog noget i tvivl om: Hvor mange broer har vi i spil. Sku´ vi ikke tage een af gangen ???
Jeg skriver om Tommy´s udspil, og det blev da vist aldrig gættet, --vel ???
Det andet udspil, kunne måske nok have noget med Bloustrød at gøre, --Oldvej f. eks. men ombygget siden jeg var der sidst ???
Erik V. Pedersen
http://evp.dk/index.php?page=bloustrod-teglvark
Oldvej- Det er lige hvad det er. Ja, broen er blevet beklædt med disse fikse stenplader. Underligt ser det ud. Rester af de gamle mursten kan stadig ses på nordsiden af broen.
Hilsen
Henrik
--
Flere har allerede "gættet" at der er tale om Hedelands Veteranbane (HVB), billedet er set mod nord og broen fører HVB over landevejen mellem Greve og Roskilde.
Nord for broen findes den 5 km lange strækning til Hedehusene og mod syd er en forlængelse på ca. 700 m forberedt, idet traceet blev anlagt i 2009. En yderligere forlængelse på ca. 1300 m til Tune ligger lidt ude i fremtiden, det skyldes bl.a. at en del af de arealer der skal passeres, ejes af et selskab der har en urealistisk opfattelse af arealernes værdi.
Med venlig hilsen
Carsten
På billedet er gravemaskinen ved at gnave sig igennem en bakke og i baggrunden ses et stykke næsten færdig trace.