Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Sammenkobling harmonika/gummivulst. (Generelt)

af Futfar, Kajerød, 11/11 2011, 18:51 (4762 dage siden) @ KimC

Så vil jeg spændt afvente om nogen skulle være i besiddelse af et skilderi der kan vise hvordan det så ud.

Dengang den slags tog var undervejs kostede det at tage billeder, og sommetider røg en film "på tværs" i fotolaboratoriet. Den slags var der næppe nogen der ofrede billeder på.
Men det var ganske almindeligt. I første halvdel af firserne var et typisk Sønderborgbane-tog oprangeret Mx-BDh-Bv, hvor BDh'en som litraet siger havde harmonika, mens Bv havde gummivulst. Jeg erindrer ikke overgangen mellem de to vogne som noget problem.

Jeg er helt med på at det langt fra var så nemt/billigt at tage billeder af mindre aktuelle/spændende ting som det er i dag, og det er måske derfor at det kan være vanskeligt at finde brugbare fotos af noget som var en "hverdagsting" den gang, og det er da muligt at jeg bringer noget på "banen", som en stor del af de mange kyndige læsere/indsparkere af dette forum, anser for at være "almen viden", men for mig kan der ligge megen god viden i de svar der fremkommer.

Jeg er nysgerrig som bare pokker, så se bare frem til mange flere spørgsmål fra migl:-) :-) :-)

--
Med venlig hilsen Futfar.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak