Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Enghave-Valby 1890-1895 (Generelt)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 10/11 2011, 16:29 (4762 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Hvor blev Thomas Boberg Nielsen af, i det spørgsmål, Thomas selv kastede ud ??? :-)

Rolig nu, han er lige her;-).

Jeg er enig i, at når billedet spejlvendes, som Erik så fint har gjort det, så passer det med de nævnte veje og broer. Der er dog én ting, som jeg så ikke kan få til at passe: Jeg mener at kunne se vand/hav i baggrunden og det passer vel ikke, hvis man spejlvender billedet?

Jeg husker ikke, hvor jeg har fået billedet fra (har det kun i elektronisk udgave) og der er derfor ikke noget at hente "ad den vej". Men som Steff skriver: Det er jo et billede, som er set "1.000" gange før (sådan "føler" jeg det også): Jeg "holder ferie" og er ikke i nærheden af mit arkiv; men hvis nogen er i nærheden af bøgerne "Byens Baner", bogen om Vestbanen/-egnen, 125-års- og 150-års-jubilæumsbøgerne og/eller trebindsværket fra 1997, findes svaret måske heri? Jeg har ikke selv mulighed for at kigge heri før end engang i løbet af næste uge. Men måske andre har muligheden inden da?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak