Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kran 147 ingen af de ønskede kraner (Generelt)

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 9/11 2011, 22:09 (4764 dage siden) @ martin

Jeg er ikke i hjælpevognen men har kommet en del hos dem de sidste mange år så måske nogen ved bedre end mig, tør jeg ikke sige men der var 3 grunde til kran 147 døde.
Den første er beskrevet i et tidligere indlæg i denne trød det er køreledningerne men er det rigtigt gået galt er den som nok væltet i forvejen.
Den anden grund er at kran 147 var meget mandskabskrævende at bruge/ stille op til sammenligning kan Scaniaen køre med blot en mand, endvidere var det ved at blive meget besværligt at komme frem for hjælpetoget havde ikke ryd sporet ret som i gamle dage.
Den sidste og nok mest afgørende var at den var faldet for eftersyn, den skulle tilbage til fabrikken og skilles fuldstændig ad og gennemlyses og det ville koste den blå farve ned fra himlen 2 gange, det sammen holdt med hvor meget den var blevet brugt gjorde at den blev skrottet.
Mvh Martin

Det kunne måske undre mig lidt, at der ikke var et marked for at sælge den slags.
Men ok, hvis alt skal røntgen fotograferes og læses igennem med ultralyd, er der nok ikke nogle vesteuropæiske jernbaner der gider ofre penge på den...
Måske den skulle have været i Peru? :D

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Veterantog kalender
Siemens Desiro / DSB litra MQ indsættes i drift
Siemens Desiro / DSB litra MQ indsættes i drift

Læs i denne artikel om forhistorien, bygningen, godkendelsen og ibrugtagningen af nye Siemens Desiro togsæt til DSB i 2002. Tekst og billeder er af DSB´s projektleder for litra MQ Hans Werner Hansen.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak