Kran 147 ingen af de ønskede kraner (Generelt)
Jeg er ikke i hjælpevognen men har kommet en del hos dem de sidste mange år så måske nogen ved bedre end mig, tør jeg ikke sige men der var 3 grunde til kran 147 døde.
Den første er beskrevet i et tidligere indlæg i denne trød det er køreledningerne men er det rigtigt gået galt er den som nok væltet i forvejen.
Den anden grund er at kran 147 var meget mandskabskrævende at bruge/ stille op til sammenligning kan Scaniaen køre med blot en mand, endvidere var det ved at blive meget besværligt at komme frem for hjælpetoget havde ikke ryd sporet ret som i gamle dage.
Den sidste og nok mest afgørende var at den var faldet for eftersyn, den skulle tilbage til fabrikken og skilles fuldstændig ad og gennemlyses og det ville koste den blå farve ned fra himlen 2 gange, det sammen holdt med hvor meget den var blevet brugt gjorde at den blev skrottet.
Mvh Martin
Det kunne måske undre mig lidt, at der ikke var et marked for at sælge den slags.
Men ok, hvis alt skal røntgen fotograferes og læses igennem med ultralyd, er der nok ikke nogle vesteuropæiske jernbaner der gider ofre penge på den...
Måske den skulle have været i Peru? :D
--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK