Gamle Ole har en halvsøster (Generelt)
Jeg har lige fundet Gamle Oles halvsøster Mary Ann i Australien:
Mary Ann
Med venlig hilsen
Jan-Eddie
Jeg har lige fundet Gamle Oles halvsøster Mary Ann i Australien:
Mary Ann
Med venlig hilsen
Jan-Eddie
Ja, det var dog en pragtfuld ekvipage - man længes efter at se 'Gamle Ole' ude på nogle lange skinner.
venlig hilsen,
Aleman
Jeg troede i nogle hektiske sekunder at du mente den her på forumsiden så kendte "gamle Ole" og blev stærkt beroliget, da jeg konstaterede, at det drejer sig om et lokomotiv!!!
Venlig hilsen
Jens Møller
Bare rolig, Jens, du var ikke den eneste!
Nold
Bare rolig, Jens, du var ikke den eneste!
Nold
Var også min første tanke
Men nu er min nysgerrighed blevet pirret, og sikkert også en del andres.
Er der nogle, som evtentuelt så kan fortælle lidt om den gamle Ole der her er på tale, gerne akkompagneret af billeder
På forhånd tak.
--
Det er såmænd JFJ O L nr. 2, der (også) lyder dette navn.
Med venlige lokomotiv-hilsner
Leif Jørgensen
Det undrer mig at de ikke bruger spilddampen til at skabe træk i fyret på søsteren her. Det gør de da på gamle Ole (lokomotivet altså)
He, he. Ditto her. Og jeg som troede jeg var enebarn!
hilsen Ole, et slags menneske
Den ligner mig da ellers meget godt! "For lækker til love"- hvis nok en plat TV-serie.
hilsen Ole, humanversionen
Det undrer mig at de ikke bruger spilddampen til at skabe træk i fyret på søsteren her. Det gør de da på gamle Ole (lokomotivet altså)
Jeg vil gætte på, at spilddampen ledes i fødevandskassen til kondensering. Overtrykket der opstår ledes ud gennem røret. Derved spares på vandforbruget, og vi er jo i Australien, hvor vand nok ikke er lige så let tilgængeligt som i Dk. Ulempen er, at fødevandet bliver opvarmet så meget at en injektor ikke virker. Derfor skal der være en fødevandspumpe. Jeg tror, at det er den der er i funktion i begyndelsen af videoklippet, hvor dampmaskinen er i gang uden at lokomotivet flytter sig. Men nogen ved måske bedre?
Med venlig hilsen
Jan-Eddie
er der nogen der har billeder af gamle Ole på hovedbanen i 97, det var mig der kørte den og jeg har aldrig set et billed der fra.
jeg kan fortælle at vi kørte stærkt ud til posthuset da showet var slut 50-60kmt
Der var billeder i denne tråd af "Ole", men ikke fra 1997.
M.v.h.
Niels
Rambøll-rapport afslører: Politikere blokerer for grøn flytrafik
Prisen styrtdykker: Snart er det billigere at skifte elbilens batteri end benzinbilens motor
Ekstraregning skræmmer: Lynetteholms-metro kommer på slankekur
Nye batterier skal fordoble energien i en elbil: Honda melder sig ind i kapløbet
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard