Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Så må der gættes..... (Billedegætterier)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 6/11 2011, 18:50 (4769 dage siden)

Igen et gættebillede af den type, der ikke skal ledsages af ledetråde. Må vi bede om fældende bevis;-).

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

Så må der gættes.....

af K.B.Andreasen, Midtsjælland, 6/11 2011, 18:59 (4769 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Det er jo fra "Olsenbanden deruda".

På billedet ser vi de kølevogne der indeholder EF´s smørpukkel som skal videresælges til Rusland ;-)

--
[image][image][image]

Så må der gættes.....

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 6/11 2011, 19:53 (4769 dage siden) @ K.B.Andreasen

Det er jo fra "Olsenbanden deruda".

På billedet ser vi de kølevogne der indeholder EF´s smørpukkel som skal videresælges til Rusland ;-)

Kære Klaus

Det er nemlig lige det, det er.

Og så må vi hellere "få gættet helt i bund": Hvilken station lagde navn til "Anderswo" station? (Lokalkendte vil nok hurtigt kunne udlede det af nedenstående).

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

Så må der gættes.....

af Michael Julsrud, Lindholm Sogn, 6/11 2011, 21:23 (4769 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Dette område, som snart er en stor byggeplads :-)

[image]

--
Mvh

Michael J.
[image]

Så må der gættes.....

af OLL, Ballerup, 6/11 2011, 21:25 (4769 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Har lyst til at sige Aalborg eller Vejle :-)

Mvh. Oliver

--
Oliver L. Løvgard
Stationsbetjent/Togklargører/LKF-A
Klargøringscenter Kastrup

Så må der gættes.....

af Steffen Vester, 6/11 2011, 21:35 (4769 dage siden) @ OLL

Aalborg, tror jeg. :-)

Så må der gættes.....løsningen

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 6/11 2011, 23:29 (4769 dage siden) @ Steffen Vester

Aalborg, tror jeg. :-)

Aalborg er det rette svar.

Da jeg oprindeligt så filmen i biografen i premiereåret 1977, var jeg ikke i tvivl om, at scenen var optaget i Aalborg. (Jeg er født og opvokset i Aalborg og boede der i 1977.) Heller ikke selv om der er tale om "et splitsekund". Dengang var der jo ikke noget, der hed video, dvd eller bevidstløse og uendelige genudsendelser i tv, så der gik mange år, inden jeg kunne få scenen at se igen.

Nu til dags er det jo noget nemmere;-).

I øvrigt pudsigt at et produktionsselskab fra Valby sender et filmhold helt til Aalborg for at skyde en sådan scene. Den kunne vel være taget "tættere på"?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Så må der gættes.....løsningen

af Lars, 8/11 2011, 20:09 (4767 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

I øvrigt pudsigt at et produktionsselskab fra Valby sender et filmhold helt til Aalborg for at skyde en sådan scene.

Ellers var det jo ikke "Anderswo" :-D

--
mvh
Lars
Esbjerg

Så må der gættes.....

af Per Hauberg, 6/11 2011, 19:34 (4769 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Det var et øjeblik af overordentlig skønhed, - den dag, Egon fik os smidt ud af EU.
Smukt !

P.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak