IC3 på Hornbækbanen (Generelt)
Her den anden dag så jeg et billede fra 1991 af IC3 sæt 22 på HHGB. Hvad lavede den der? Evt. flere billeder?
Her den anden dag så jeg et billede fra 1991 af IC3 sæt 22 på HHGB. Hvad lavede den der? Evt. flere billeder?
Blev den ikke brugt i en film, der hed noget i retningen af: Minder på skinner. Noget med en ældre mand der stiger på toget med et gammelt fotoalbum. Han så sidder og bladre i undervejs.
Blev den ikke brugt i en film, der hed noget i retningen af: Minder på skinner. Noget med en ældre mand der stiger på toget med et gammelt fotoalbum. Han så sidder og bladre i undervejs.
Næh, det var såmænd bare i forbindelse med navngivning. Dagen druknede næsten i regn.
Tager hjem og prøver at finde mine billeder fra den dag.
V.H.
Flemming J
Her er 5022 i 1992 på hornbækbanen
http://www.youtube.com/watch?v=qK1BUglCHq8
Undertegnet var med på pågældende tur. Sjovt nok erindrer jeg intet om navngivning. Der var et form for jubilæum på HHGB, hvor der blev kørt med flag på Y-Togene, plus at DJK havde veterantog kørende på samme strækning.
På Helsingør station kunne der købes balloner, postkort mm.
Der var meget snak om inden, hvorvidt om MF kunne klare de meget skarpe kurver på strækningen.
Men det gik uden problemer
Festligholdelsen af HHGBs 75 års jubilæum fandt sted søndag, den 14. juli 1991. Foruden dobbeltturene med HgJKs veterantog kørtes særtog med IC3 sæt 22 (der for øvrigt er døbt i Århus). Sammen med HHGBs plantog gav dette nærmest halvtimesdrift dagen igennem, og togene var godt besøgt.
M.v.h.
Niels