Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Lidt fra sommerferien 1985. (Generelt)

af John Schmidt, 30/10 2011, 22:43 (4774 dage siden)

Hej. Sad lige og fandt nogle gamle og forlængst glemte billeder frem fra gemmerne, og hvad viste de så...???... Nåååå jo.... fra sommerferien i Frankrig 1985. Jeg var sammen med mine forældre og søster kørt på ferie til Frankrig, og hvad ville være mere spændende end at se på tog. Så sagt som gjort...

[image]

Byen hvor vi boede hed MELLE, og havde en forholdsvis stor station. Desværre var det så som så med tog, for strækningen var degraderet til godsbane. Så der kom kun tog af og til... Nå men her vises lige et billed af stationen. Forøvrigt.. så havde der tidligere kørt en smalsporet bane gennem byen. Flere steder var stadigvæk meget tydelige rester af den nedlagte bane. Flere steder i byen kunne man se at banen havde løbet klods op af husene, og flere steder var der stadigvæk spor, bla. i overkørslerne. Mon nogle ved noget om hvilken bane det har drejet sig om. Isåfald vil jeg blive meget glad for oplysninger om denne smalsporede bane, da jeg indtil nu ikke har kunne finde noget om denne.

[image]

Her er jeg på stationen NIORT, og der ses her et SNCF motorvognstog nr. X4337

[image]

Her ses en af de motorvogne som vist nok i folkemunde blev kaldt for PICASSO motorvognene. En meget spøjs vogn, hvor lokomotivføren sad oven på motoren, og fremførte toget siddende på tværs i den lille " U-båd,s lignende " kuppel. Der må have været godt med motorlarm...:-D.

[image]

Her ses en anden af PICASSO,erne holde slukket på et sidespor.

[image]

Her ankommer der et eksprestog fremført af SNCF diesellokomotiv nr.72024.

[image]

Her er jeg så gået et meget langt stykke ud af banen, og her ses et eksprestog på vej. Bemærk de gamle telegrafmaster med mange tråde. Lige bag krattet og alle buskene lå den dejligste sandstrand, så en tur i bølgerne blev det til lige bagefter dette her billed blev taget.:-D

Ja sådan blev sommerferien brugt i Juli måned 1985.

Mange hilsner fra
John.:-)

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak