Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

f-maskine på afveje

af Torben Hansen @, Silkeborg, 30/10 2011, 18:50 (4774 dage siden) @ T-297

Jeg ved godt at det kan være farligt at skrive herinde at man tror noget, men ikke kan bevise det;-)
Alligevel tror jeg at det er manglende tungetilslutning der har gjort at lokomotivet er begyndt at tælle sveller ;-)

Torben

f-maskine på afveje

af T-297, 30/10 2011, 19:15 (4774 dage siden) @ Torben Hansen

Jeg ved godt at det kan være farligt at skrive herinde at man tror noget, men ikke kan bevise det;-)
Alligevel tror jeg at det er manglende tungetilslutning der har gjort at lokomotivet er begyndt at tælle sveller ;-)

Torben

arr nå det kun er et rygte vil jeg ikke gå til mere end tror så må andre om de ved mere jo rette op

f-maskine på afveje

af KimC, 31/10 2011, 18:37 (4773 dage siden) @ Torben Hansen

Der kommer jo nok en havarirapport om det på et tidspunkt. De plejer at være bygget på lidt mere end rygter og formodninger ;)

f-maskine på afveje

af Egon Schmidt, 31/10 2011, 19:43 (4773 dage siden) @ Torben Hansen

Hvis man gå ind på deres hjemmeside ligger der en film der kan man se hvor den er kørt af i sporskifter
Egon
PS Undskyld stave fejl.

f-maskine på afveje

af Langelandsbanen, 31/10 2011, 22:47 (4773 dage siden) @ Egon Schmidt

Har hørt et lille rygte, om at sporskiftet skulle have været forhindret i at, "skifte" helt, pga. en eller flere sten i klemme.

Men om det har noget på sig, ved jeg virkelig ikke.

--
Mikkel Fagerli
www.Langelandsbanen.dk
[image][image]

f-maskine på afveje

af KimC, 1/11 2011, 13:18 (4773 dage siden) @ Langelandsbanen

SFVJ har undladt at udtale sig om årsagen til afsporingen sålænge Havarikommisionen ikke har udtalt sig, og det gør de klogt i.
På deres hjemmeside kan man se at sporskiftet er blevet udbedret efter afsporingen, og at der er monteret en lås. Om det skyldes at skiftet ikke hidtil har været låst, eller at en eksisterende lås er brudt op, melder historien ikke noget om. Det skal Havarikommisionen nok komme ind på.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak