Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Lidt busbilleder.. (Generelt)

af John Schmidt, 29/10 2011, 21:14 (4775 dage siden) @ Niels Munch

[image]

Jørgen Andersen, GRÅHUNDBUS, VOLVO, Linie 702 mod Harløse på Hillerød Station. Marts måned 1993.

[image]

VOLVO vogn på linie 600S, Hillerød Station d.06.07.1996

[image]

LEYLAND vogn nr.6602 tilhørende LINIEBUS på Helsingør Station.

[image]

Igennem mange år brugte jeg udover Gribskovbanen også bus linie 363, som kørte mellem Hillerød og Tisvildeleje Stationer. Fra Tisvilde gik ruten over Tibirke og videre forbi Holløse trinbræt til Vejby station. Derfra videre over Ørby og Laugø til Helsinge station. Fra Helsinge gik ruten videre over Høbjerg og igennem Kagerup by. Fra Kagerup og igennem gribskov og til Hillerød station.
Her ses VOLVO vogn nr. 1349, som i rigtig mange år kørte fast på denne rute, på Tisvildeleje station lige inden afgang mod Hillerød i november måned 1988.

[image]

HER MANGLER JEG OPLYSNINGER.....HVEM KAN MON HJÆLPE....

Så er lige et enkelt billed, som jeg tog engang for mange år siden på en lejrskoletur med skolen. Det er fotograferet i Broager i Sønderjylland. Vognen tilhører ROBERTs TURIST, men hvilken vogn det er og hvilken årgang den er fra og andre oplysninger om denne vogn savnes. Desværre fik jeg ikke oplysningerne om denne fra chaufføren, som står ved vognen. Iøvrigt en yderst flink mand, som ivrigt fortalte om egnen og Sønderjylland. Billedet er taget i Maj måned 1984.

Mange hilsner fra
John.;-)

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Svenska-lok

Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak