Jf. ministeriet så skal der være el til Esbjerg i 2015:
http://ing.dk/artikel/123541-ministerium-vi-er-noedt-til-at-koere-eltog-til-esbjerg
Mon det så bliver til noget?
Undrer mig over at man kun vil købe ti eltog. Det er kun nok til et tog pr. time København - Esbjerg som næppe ville kunne kobles med andre tog. Det oplagte er vel at købe nok til også at betjene København - Sønderborg/Flensburg samt lokalsæt til Odense?
Det er os det jeg før har skrevet at når Esbjerg er elektrificeret så skal regionaltoget over vestfyn forlænges til Esbjerg.Det fra Aarhus udgår
Nogle reg tog Esbjerg-Odense forsætter til Købenahv som IC tog og fra Svendborg gør det samme.
Men hvad med at elektrificere til Svendborg også, så der køres Esbjeg-Svdendborg.
Der udover hver anden time Esbjerg-Sønderborg og sønderborg får time drift.
Ved så ikke hvad det koster at elektrificere Svendborgbanen, men dislen bliver næppe billigere.
de Desiro der bliver frigusivet der kunne så kører i Vendsyssel for NJ.
På sigt kan typen også bruge København - Hamburg og andre steder i DK, men det er en lidt anden og længere historie.
Det kunne være en mulighed, så der kan blive frigivet BR605 til dette løb
Aalborg-Aarhus IC og Aarhus-Hamborg ICE
Nogle Aalborg-Frediricia og togskift til Hamborg.