Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Lidt flere fra 90erne (Generelt)

af Langelandsbanen, 25/10 2011, 21:04 (4779 dage siden)

Smider lige potion mere fra de glade 90ere:-)
lige som sidst, kan jeg ikke huske hvor alle billederne er taget og hvornår billederne er taget, men måske i har nogle bud:)

[image]
DSB Ckm Korsør

[image]
DSB Ckm Korsør

[image]
DSB Bf Hillerød

[image]
DSB Mh Korsør

[image]
DSB Mh

[image]
DSB Postvogne

[image]
DSB Ic3 Nyborg

[image]
DSB Ic3 Nyborg

[image]
DSB Ic3 Nyborg

[image]
DSB Ic3 Odense

[image]
DSB Ic3 Korsør

[image]
DSB Jaaaa Hvad er det?

--
Mikkel Fagerli
www.Langelandsbanen.dk
[image][image]

Lidt flere fra 90erne

af andersj, Aalborg, 25/10 2011, 21:25 (4779 dage siden) @ Langelandsbanen

Din MH med postvogne mm. må være fra Århus.

Avatar

Lidt flere fra 90erne

af Jens, 30 cm bag skærmen, 25/10 2011, 21:44 (4779 dage siden) @ andersj

Billeder 1,2,6,7,8 er såvidt jeg kan se fra Korsør, og billedet med den gule målevogn er fra Hovedbanegården.

Med venlig hilsen
Jens

Lidt flere fra 90erne

af andersj, Aalborg, 25/10 2011, 21:58 (4779 dage siden) @ Jens

Billeder 1,2,6,7,8 er såvidt jeg kan se fra Korsør, og billedet med den gule målevogn er fra Hovedbanegården.

Med venlig hilsen
Jens

Det så jeg også rimelig hurtigt ;-)

Lidt flere fra 90erne

af OLL, Ballerup, 25/10 2011, 22:40 (4779 dage siden) @ andersj

Billeder 1,2,6,7,8 er såvidt jeg kan se fra Korsør, og billedet med den gule målevogn er fra Hovedbanegården.

Med venlig hilsen
Jens


Det så jeg også rimelig hurtigt ;-)

Ikke for at gøre spot til skade Jens, men han skrev altså netop at de billeder var fra Korsør, hvis du kigger under billederne ;-) :-D

Mvh. Oliver

--
Oliver L. Løvgard
Stationsbetjent/Togklargører/LKF-A
Klargøringscenter Kastrup

Lidt flere fra 90erne

af OLL, Ballerup, 25/10 2011, 22:47 (4779 dage siden) @ OLL

Billeder 1,2,6,7,8 er såvidt jeg kan se fra Korsør, og billedet med den gule målevogn er fra Hovedbanegården.

Med venlig hilsen
Jens


Det så jeg også rimelig hurtigt ;-)

Og så vidt jeg kan se er 6,7,8 altså ikke fra Korsør, så vidt jeg kan se.
1) DSB Ckm Korsør
2) DSB Ckm Korsør

3) DSB Bf Hillerød
4) DSB Mh Korsør
5) DSB Mh
6) DSB Postvogne
7) DSB Ic3 Nyborg
8) DSB Ic3 Nyborg
9) DSB Ic3 Nyborg
10) DSB Ic3 Odense
11) DSB Ic3 Korsør
12) DSB Jaaaa Hvad er det?

Så vidt jeg kan se er der tale om billed 1,2,4 og 11 :-) 6 er fra Aarhus, og 7 og 8 er fra Nyborg :-)

Mvh. Oliver

--
Oliver L. Løvgard
Stationsbetjent/Togklargører/LKF-A
Klargøringscenter Kastrup

Lidt flere fra 90erne

af Hedegaard, 25/10 2011, 23:10 (4779 dage siden) @ Langelandsbanen

Undrer mig stadig over at Ckm ikke blev masseproduceret. En flåde af moderne IC-vogne med tilladelse til 200 km/t havde ikke været dårligt.
Lur mig ikke om de ville have været brugbare i dag, især med en passende styrevogn (som DB har kørt med i mange år)

Lidt flere fra 90erne

af Børge Sundahl, 26/10 2011, 08:24 (4779 dage siden) @ Hedegaard

Var der nogen der kunne huske hvilket nummer den gule målevogn havde?

Børge

Lidt flere fra 90erne

af Børge Sundahl, 26/10 2011, 12:37 (4779 dage siden) @ Niels Munch

OK tak for det

M v h

Børge

Lidt flere fra 90erne

af Niels Munch, 26/10 2011, 13:52 (4778 dage siden) @ Børge Sundahl

OK tak for det

Velbekomme, Børge!

Jeg har vist tidligere bragt dette foto af vognen:

[image]
Apfelpfeil Dms 42 953 i Frederikssund, 22.01.1984 (nm).

Den kan også ses *her*, billede 26 - i en senere udgave.

M.v.h.
Niels

Lidt flere fra 90erne

af Flemming, knivkær Strand, 26/10 2011, 12:33 (4779 dage siden) @ Hedegaard

Undrer mig stadig over at Ckm ikke blev masseproduceret. En flåde af moderne IC-vogne med tilladelse til 200 km/t havde ikke været dårligt.
Lur mig ikke om de ville have været brugbare i dag, især med en passende styrevogn (som DB har kørt med i mange år)

Da' Hedegaard

Da man anskaffede Ckm vognene i 1987, var man godt i gang med IC3 projektet og det er (og blev trods mange startvanskeligheder) en meget stor succes og meget populært hos publikum, ikke så underligt for det er skræddersyet til den danske infrastruktur og trafikmønster. Set i det lys er det vel ikke så mærkværdigt at man ikke satsede på en flåde af disse vogne (det var dejlige vogne, der kørte godt) der nok også havde givet visse problemer på storebælts færgerne m.h.t. længden. Ckm vogntypen så vist dagens lys i starten af 80erne, det vil sige at konstruktionen i dag er omkring 30 år gammel, det er vel en tilsnigelse at kalde den moderne og uanset om man kan lide det eller ej, så er lokomotivtrukne tog dyrere og meget personale krævende. Ligeledes er man i køreplanen nødt til at tage højde for hvor stort toget er eller kan blive, med togsæt har man altid den samme HK / Vægt fordeling, uanset tog størrelse.

Venlig hilsen

Flemming

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak