Lokomotiv indrettet for oliefyring (Generelt)
Hejsa
Er der nogen der kender til dette projekt, og hvilken maskine det evt. kunne være ?
På tegningen står der, Nordisk Mek. Værksteder København S, dateret 24-2-20.
--
Mvh
Michael J.
Hejsa
Er der nogen der kender til dette projekt, og hvilken maskine det evt. kunne være ?
--
Mvh
Michael J.
Det ligner jo et lokomotiv fra GDS. Spændende om nogen kan bringe flere informationer
Hejsa
Det er helt sikkert en af de små GDS maskiner nr. 3,4,6,7 og 8.
Hilsen
Jesper
Hele udformningen af førehus og kedel, samt afstanden mellem hjul minder grangiveligt om "Den lille T3" maskine som blev leveret til mange danske privatbaner!
Med venlig hilsen
Jens
I forbindelse med oliefyrede damplokomotiver kan jeg huske at have set en YouTube video, hvor et tungt, tysk lokomotiv "lukker ned" for fyret. I den forbindelse ser man en stikflamme op ad skorstenen. Er der nogen her på forum, der kender YouTube adresse til den video??
Som svare andetsteds i tråden, ligner det i den grad de små GDS-loko. Jeg kan dog ikke erindre nogensinde at have hørt om et oliefyringsprojekt på GDS???
hilsen Ole
Som svare andetsteds i tråden, ligner det i den grad de små GDS-loko. Jeg kan dog ikke erindre nogensinde at have hørt om et oliefyringsprojekt på GDS???
Heller ikke her, men det lyder realistisk i forhold til at mindske brandfaren i Gribskov. Oprindelsen af tegningen og især en datering kunne være spændende!
Heller ikke her, men det lyder realistisk i forhold til at mindske brandfaren i Gribskov. Oprindelsen af tegningen og især en datering kunne være spændende!
Det jeg ved, udover det der står på tegningen, er at den lå imellem en bunke tegninger/blanketter + andet fra TFJ. Og alt dette kom fra Christian Oddershede, og blev foræret til Limfjordsbanen i Aalborg.
--
Mvh
Michael J.