Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Jernbanebotanik. Men hvor? (Billedegætterier)

af K.B.Andreasen, Midtsjælland, 23/10 2011, 14:53 (4868 dage siden)
redigeret af K.B.Andreasen, 23/10 2011, 15:31

Har været ude at botaniserer, som Thomas ville kalde det, i weekenden og fik et billede af en sjælden art ;-) Men hvor monstro??

[image]

--
[image][image][image]

Jernbanebotanik. Men hvor?

af Frederik N., 23/10 2011, 16:22 (4868 dage siden) @ K.B.Andreasen

Har været ude at botaniserer, som Thomas ville kalde det, i weekenden og fik et billede af en sjælden art ;-) Men hvor monstro??

[image]

Jeg troede at den art var udrydet?:-(
Men jeg vil gætte, på at det er på vej mod Aarhus H, dog er jeg ikke sikker da jeg ikke kan se om der er 1 eller 2 spor:P

af andersj, Aalborg, 23/10 2011, 16:25 (4868 dage siden) @ Frederik N.

[image]

Jeg troede at den art var udrydet?:-(
Men jeg vil gætte, på at det er på vej mod Aarhus H, dog er jeg ikke sikker da jeg ikke kan se om der er 1 eller 2 spor:P

Du kan vist roligt regne med at der er 2 spor. DSB tør ikke at sætte dem ind med passagere på enkeltsporede strækninger.

af K.B.Andreasen, Midtsjælland, 23/10 2011, 20:50 (4868 dage siden) @ andersj

Der er skam tale om 2 sporet strækning, og toget vil ganske rigtig ende i Århus, men vi er ikke i nærheden her ;-)

--
[image][image][image]

af Jens, 30 cm bag skærmen, 24/10 2011, 09:51 (4868 dage siden) @ andersj

Jeg har en fornemmelse af at vi er et sted i på enten sydsjælland (Næstved) eller på falster?

Med venlig hilsen
Jens

af Tramways.dk, 23/10 2011, 17:20 (4868 dage siden) @ K.B.Andreasen

Her er tydeligvis tale om ukrudt; puha, væk med det, uanset hvor! :-P

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 24/10 2011, 11:21 (4868 dage siden) @ K.B.Andreasen

[image]

Toget ser ud til at køre mod højre, og kan da være trukket af 1425. Gården ligner Grevensvænge syd for Næstved, så jeg tror at det er stedet.

Hilsen
Henrik

--
[image]

af K.B.Andreasen, Midtsjælland, 24/10 2011, 11:45 (4867 dage siden) @ Henrik Thomsen

Toget ser ud til at køre mod højre, og kan da være trukket af 1425. Gården ligner Grevensvænge syd for Næstved, så jeg tror at det er stedet.

Vi skal længere nordpå, dog er toget på vej sydpå (mod venstre), helt af sig selv ;-)

--
[image][image][image]

af Frederik N., 24/10 2011, 19:58 (4867 dage siden) @ K.B.Andreasen

Vi skal længere nordpå, dog er toget på vej sydpå (mod venstre), helt af sig selv ;-)

Det er et af de hvad 6 styks der selv må(og kan) køre ved egen kraft!

Jernbanebotanik. Men hvor? Et hint..

af K.B.Andreasen, Midtsjælland, 24/10 2011, 20:20 (4867 dage siden) @ Frederik N.

Det er et af de hvad 6 styks der selv må(og kan) køre ved egen kraft!

Det er det nemlig, selv om at det ikke gik lige så stærkt som dette her der kom forbi lidt tidligere ;-)
[image]

Det er helt med vilje, at jeg har prøvet at undgå at få ledningerne med på det første billede ;-)

--
[image][image][image]

Jernbanebotanik. Men hvor? Et hint..

af KimC, 25/10 2011, 13:03 (4866 dage siden) @ K.B.Andreasen

Det sidste billed ligner området lige vest for Ringsted Station, hvor man har den ikke-elektrificerede sydbane på venstre hånd, så at sige.

Jernbanebotanik. Men hvor? Løsning..

af K.B.Andreasen, Midtsjælland, 26/10 2011, 16:14 (4865 dage siden) @ K.B.Andreasen

Der var åbenbart ikke så meget kød på denne gætteleg :-P Så her er løsningen ;-)
De er taget på sydsiden af Ramsødalen ved Kirke Syv mellem Viby Sj. og Gøderup. Jeg var ude for at tage nogle billeder af denne underføring under Vestbanen.
Vest for for banen var jordbunden rimelig fugtig, ca. til under knæet nogle steder :-D men jeg fik da også et par billeder mere på den lidt mere tørre østside ;-)

[image]

[image]
Banen ses ude til venstre bag træerne ;-)

[image]
Taget hvor Syvvejen krydser Vestbanen

--
[image][image][image]

af gamle ole, 27/10 2011, 12:00 (4864 dage siden) @ K.B.Andreasen

Og nu vi har fat i "jernbanebotanikken", kommer jeg til at tænke på biologernes biodiversitet (noget med antal forskellige arter mm).
Grunden til at nutidens jernbaner, efter min mening, er så kedelig, er jo netop fordi "jernbanediversiteten" er så lille nu om dage. Storhedstiden var vel før 71 og tilbage til 47 plus minus (i nyere tid):-)

hilsen Ole

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak