Hvis vi mangler materiel i landsdeltrafik (Generelt)
Jeg sidder og funderer over IC4 og mangel på tog osv. Jeg har engang arbejdet hos DSB / Banedanmark sidenhen flere år i en privat virksomhed og nu er jeg så desværre arbejdsløs.
Jeg vil slet ikke kalde mig ekspert eller noget lignende men har faktisk interesseret mig
for jernbaner siden jeg var ganske lille og min far var jernbanearbejder.
Nå nu til det jeg vil skrive, jeg forstår ikke at man har, er det 6 køreklare EAer Eneste hinder
for at de kører med DD vogne er at de ikke har samme version ZWS, så siger jeg til en kammerat
der stadig arbejder hos DSB, hvorfor opgraderer man ikke til den version som DD kan køre med,
er du gal siger han det vil koste penge. Men det gør alt jo, jeg tænker på at man kunne køre
København-Fredericia-Padborg med DD vogne ok der kan godt nok ikke køre trillebar gennem toget
men jeg har nu ikke indtrykket at alle mennesker handler (det er for dyrt)
Kunne man ikke tage noget af presset fra IC togene ved dette f.eks kunne man også stoppe nogle flere steder, og jeg er næsten sikker på at man kunne have nogen fornuftige køretider.
OK sæderne er ikke helt optimale, men til gengæld ligger toget godt i sporet. hvis man f.eks
skal til Odense tror jeg da man nok kunne holde ud at sidde i dem.
Og så kan man herefter se hvornår IC 4 vil opføre sig fornuftigt.
Med venlig hilsen
Bent Jensen