Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Cl og stafferinger (Generelt)

af Langelandsbanen, 21/10 2011, 10:57 (4787 dage siden)

Hejsa

Har et par spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med :)

Har altid syntes at DSB vogne med stafferinger er flotte, og savler for tiden over Hobbytrades model af en Cl vogn med staffering.

Men når jeg kigger på billeder fra deres tid i drift, så er de bare fuldblods vinrøde, og det samme med andre vogne, set bort fra nogle veteranvogne.

Hvad er historien om stafferinger, og har nogle et billede af en Cl med dette?

Nummer 2.

Faldt for nogen tid siden over en Cl vogn, i designrød til Microsoft Train Simulator, men nåede nogle af disse vogne overhovedet at blive røde? evnt. billede ?

Håber i kan hjælpe :-)

--
Mikkel Fagerli
www.Langelandsbanen.dk
[image][image]

Cl og stafferinger

af UTJ, 21/10 2011, 11:19 (4787 dage siden) @ Langelandsbanen

Men når jeg kigger på billeder fra deres tid i drift, så er de bare fuldblods vinrøde, og det samme med andre vogne, set bort fra nogle veteranvogne.

Hvad er historien om stafferinger, og har nogle et billede af en Cl med dette?

DSB vogne blev opmalet med stafferinger indtil 1950. Vogne leveret efter denne tid havde ikke stafferinger. Ved opmaling af ældre vogne fra 1950 og frem forsvandt stafferingen. Stafferingerne var forsvundet fra de fleste vogne i 1955, men nogle få vides (vist ikke CL-vogne) at have haft stafferinger så sent som 1957 og 1960.

Faldt for nogen tid siden over en Cl vogn, i designrød til Microsoft Train Simulator, men nåede nogle af disse vogne overhovedet at blive røde? evt. billede ?

De eneste CL i rigtig design-mundering er disse to: EVP's billeder af udstillingsvogne på Måløv station ca 1975

Cl og stafferinger

af gamle ole, 21/10 2011, 11:23 (4787 dage siden) @ Langelandsbanen

I Politikkens HHH fra 44, er der et billede af en CL med staferinger Plus en artikel. Dog kun gavlen.. Side 434.

Ole

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak