Hjælp til infrastrukturspørgsmål nordøst for Bøstrup (Generelt)
Kære Svend, Georg og Henrik
.... og du skal vel bruge oplysningerne til "et eller andet", så vi glæder os til at høre fortsættelsen
Nej, - jeg skal ikke bruge oplysningerne til alverden. Som I måske kan huske, er jeg ved at varme op til at begynde at lægge billeder, oplysninger, arkivalier, citater m.v. på www.laurbjerg-bramming.dk og i den forbindelse har jeg gjort mig nogle overvejelser om, hvorledes siden skal struktureres.
Jeg er kommet frem til at ville anvende den kilometrering, som fremgår af kilometerstenene langs strækningen. "Problemet" med strækningen Laurbjerg-Bramming er, at den blev nedlagt samtidig med at den "brugervenlige" version af TIB så dagens lys i 1971 ("ringbindsversionen" med fine kilometerangivelser, der harmonerede med kilometerstenene ude i virkeligheden og med angivelse af overkørselsnumre).
Så i fravær af en brugbar TIB må den bedste bibel for strækningen Laurbjerg-Bramming være de forskellige længdeprofiler for strækningen. For - som jeg kan udlede af Svends og Georgs fine oplysninger - længdeprofilerne indeholder både "den rigtige" kilometrering, overkørslernes numre og vogterhusenes numre.
Mit problem er "bare" at jeg ikke i mit arkiv har hverken længdeprofilerne eller togplan 11 for den strækning, som jeg har valgt at dedikere en hjemmeside til! Nå, men mon ikke jeg støder på dem på Landsarkivet for Nørrejylland i Viborg eller i Guldvangs arkiv på Struer Museum.
Til Svend og Georg: Tak for jeres oplysninger.
Til Georg: Må jeg lægge dit fine billede af overkørsel 94 på www.laurbjerg-bramming.dk?
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen