Ofte er jeg ikke vild med alle disse "Gæt en ......." som mange gange kræver et stort lokalt kendskab, ikke mindst ved nedlagte (privat-)baner.
Alligevel vil jeg lige forsøge at "kaste" et foto ind, et foto, der da smager lidt af jernbane, men hvor er det optaget, og måske hvornår ???
Det ligner læssesporene i Måløv, set i retning mod Ballerup. Cl-vognen ser nymalet ud, så det kunne være omkring 1975.
Hvad anledningen er ved jeg ikke, men det håber jeg, du kan fortælle.
Venlig hilsen
Henrik
-------------------------
Hej (. . . og dette er også et svar til Bent Jensen).
Begge dele er "desværre" rigtigt, så det blev en kort gættekonkurrence (kun ca. 2 timer og omkring 50-60 visninger inden gæt), men det var jo til gengæld også en lokalkendt, der klarede det ! ! !
Nej desværre, --jeg kender ikke anledningen. Vognene var aflåsede, men det var mit indtryk, at der enten skulle være, var eller havde været en udstilling. De var ikke bare "hensatte" for en kortere tid.
Mens billederne blev taget, passerede også nogle Mo-tog, bl. a. den nyligt beskrevne Mo 1846, men også en Mo med triangellys og slutsignal i de to nederste lanterner.
Billederne af såvel Udstillingsvogne som Mo-vogne ligger nu på siden om Frederikssundsbanen:
http://evp.dk/index.php?page=frederikssundsbanen
Erik V. Pedersen.
www.evp.dk