Hvilken strækning. (Generelt)
Hej.
hvilken strækning køres der på her, og i hvilken retning, samt hvad betyder det gule skilt?
Hej.
hvilken strækning køres der på her, og i hvilken retning, samt hvad betyder det gule skilt?
Hej.
hvilken strækning køres der på her, og i hvilken retning, samt hvad betyder det gule skilt?
Skiltet betyder vel en hastighedsnedsættelse til 80 km/t :)
--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK
Strækningen er vel, Nørre Aslev - Nykøbing F retning mod Nørre Aslev?
Jeg vil også sige det er på Falster.
Med venlig hilsen
Bent Jensen
Aner ikke hvor strækningen ligger, men betyder skiltet ikke, at hastigheden på dette tidspunkt SKAL være nedsat til 80 Km/t? Jeg mener, at et forudgående skilt vil have vist 80 km/t men på en trekantet tavle, hvormed hastighedsnedsættelsen skal påbegyndes.
--
Bedste hilsner......
-Klaus
Aner ikke hvor strækningen ligger, men betyder skiltet ikke, at hastigheden på dette tidspunkt SKAL være nedsat til 80 Km/t? Jeg mener, at et forudgående skilt vil have vist 80 km/t men på en trekantet tavle, hvormed hastighedsnedsættelsen skal påbegyndes.
Godt du ikke er lokomotivfører !!!!
Eller også er det omvendt. Husker det ikke Og nej. Jeg tror også det er godt
--
Bedste hilsner......
-Klaus
Hej.
Angående hastighedstavlen, 800 meter før den firkantet tavle møder man en gul trekantet tavle med spidsen nedad, hvor der også står skrevet 80. det fortæller at om 800 meter har man en hastighedsnedsættelse til 80 km/t. Denne oplysning har man selvføgelig også stående på den LA, man har med sig når man skal fremfører tog.
Og nej vi er ikke på Falster, der har tidligere været planer fremme om at denne strækning skulle udbygges til dobbeltspor. Måske det kan hjælpe nogen...
Jeg tænkte det nok. Spidsen skulle naturligvis være nedaf (hastighedsnedsættelse følger). Tak for det
--
Bedste hilsner......
-Klaus
"Hastighedsnedsættelse begynder" , og her skal hastigheden være på 80 kmt...
Og så lige for at fluekneppe den med LA , hvis hastighedsnedsættelsen er en fast hastighedsnedsættelse er den optaget i TIB og vil derfor ikke fremgå af LA..
men ellers er det ganske rigtigt det du skriver :0)
Mvh Fleizch
Men sjovt nok, ved fintællingen, at kunne konstatere at jeg nu mestendels havde ret alligevel. Jeg diskuterer gerne jernbane, men strides nødigt om ord.
--
Bedste hilsner......
-Klaus
Hej
Vi er på strækningen Hjerm-Holstebro
Mvh Morten
Angående hastighedstavlen, 800 meter før den firkantet tavle møder man en gul >trekantet tavle med spidsen nedad, hvor der også står skrevet 80. det fortæller at >om 800 meter har man en hastighedsnedsættelse til 80 km/t. Denne oplysning har man >selvføgelig også stående på den LA, man har med sig når man skal fremfører tog.
Og så lige for at fluekneppe den med LA , hvis hastighedsnedsættelsen er en fast hastighedsnedsættelse er den optaget i TIB og vil derfor ikke fremgå af LA..
men ellers er det ganske rigtigt det du skriver :0)
Hvis flueknepperiet skal helt i bund...???
Standsignal ”Hastighedsnedsættelse følger” (signal 16.2.1.)
Signalet opstilles 800 m – på strækninger, hvor
strækningshastigheden er over 120 km/t dog 1200 m – før et
sporstykke, hvor hastigheden ikke må overskride den hastighed, der
er angivet på signalet.
Den trafikale regelansvarlige kan fastslå, at afstanden i særlige
tilfælde kan være større eller mindre end 800/1200 m. Afstanden
skal da fremgå af TIB, La eller særlig meddelelse.
Citat SR http://www.bane.dk/db/filarkiv/10599/SR_16092011.pdf
mvh Ulrik D
Angående hastighedstavlen, 800 meter før den firkantet tavle møder man en gul >trekantet tavle med spidsen nedad, hvor der også står skrevet 80. det fortæller at >om 800 meter har man en hastighedsnedsættelse til 80 km/t. Denne oplysning har man >selvføgelig også stående på den LA, man har med sig når man skal fremfører tog.
Og så lige for at fluekneppe den med LA , hvis hastighedsnedsættelsen er en fast hastighedsnedsættelse er den optaget i TIB og vil derfor ikke fremgå af LA..
men ellers er det ganske rigtigt det du skriver :0)
Hvis flueknepperiet skal helt i bund...???
Standsignal ”Hastighedsnedsættelse følger” (signal 16.2.1.)
Signalet opstilles 800 m – på strækninger, hvor
strækningshastigheden er over 120 km/t dog 1200 m – før et
sporstykke, hvor hastigheden ikke må overskride den hastighed, der
er angivet på signalet.
Den trafikale regelansvarlige kan fastslå, at afstanden i særlige
tilfælde kan være større eller mindre end 800/1200 m. Afstanden
skal da fremgå af TIB, La eller særlig meddelelse.
Citat SR http://www.bane.dk/db/filarkiv/10599/SR_16092011.pdfmvh Ulrik D
Det er såmænd ikke flueknepperi mine herrer, det er det vi som Lokomotivførere skal forholde sig til, regler og termer.
Så tror da fanden man kun når, at køre tog i 1 time og 45 min.
På Dansk betyder det, at den trekantede gule tavle sat på spidsen, betyder at der om 800/1200 meter, er en hastigheds nedsættelse til den hastighed, der er angivet på tavlen.
Den firkantede gule tavle viser, at her begynder nedsættelsen lige ledes til den hastighed der er angivet på tavlen og for lige at runde den af, så afsluttes seancen med en trekantet grøn tavle, med spidsen opad at her ophører hastigheds nedsættelsen.
Alle tavler er forsynet med hvid kant og kaldes i for Standsignaler.
På Dansk betyder det, at den trekantede gule tavle sat på spidsen, betyder at der om 800/1200 meter, er en hastigheds nedsættelse til den hastighed, der er angivet på tavlen.
Den firkantede gule tavle viser, at her begynder nedsættelsen lige ledes til den hastighed der er angivet på tavlen og for lige at runde den af, så afsluttes seancen med en trekantet grøn tavle, med spidsen opad at her ophører hastigheds nedsættelsen.
Alle tavler er forsynet med hvid kant og kaldes i for Standsignaler.
Men ligger ikke deri implicit, at når man møder den "nedaf" pegende trekantede tavle ville det være klogt at lade farten løbe af/bremse for ikke at forbikøre den firkantede med højere hastighed end tilladt? Det var der ihvertfald engang en som fortalte mig, da jeg i tidernes morgen var stationsbetjent på kh og tøffede rundt i grønne MH'er
--
Bedste hilsner......
-Klaus
På Dansk betyder det, at den trekantede gule tavle sat på spidsen, betyder at der om 800/1200 meter, er en hastigheds nedsættelse til den hastighed, der er angivet på tavlen.
Den firkantede gule tavle viser, at her begynder nedsættelsen lige ledes til den hastighed der er angivet på tavlen og for lige at runde den af, så afsluttes seancen med en trekantet grøn tavle, med spidsen opad at her ophører hastigheds nedsættelsen.
Alle tavler er forsynet med hvid kant og kaldes i for Standsignaler.
Men ligger ikke deri implicit, at når man møder den "nedaf" pegende trekantede tavle ville det være klogt at lade farten løbe af/bremse for ikke at forbikøre den firkantede med højere hastighed end tilladt? Det var der ihvertfald engang en som fortalte mig, da jeg i tidernes morgen var stationsbetjent på kh og tøffede rundt i grønne MH'er
Både og det afhænger af stigning /fald og hvilket matriel der køres med.
Kører man et godstog der må køre 100 km/t er der jo ingen grund til at bremse ned allerede ved "forvarslingen" hvis nedsættelse er på 80 km/t vel? men det er altså derfor lokomotivførere for sådan en høj løn, det er fordi de skal kunne tænke selv .. hehe
AL
Rambøll-rapport afslører: Politikere blokerer for grøn flytrafik
Prisen styrtdykker: Snart er det billigere at skifte elbilens batteri end benzinbilens motor
Ekstraregning skræmmer: Lynetteholms-metro kommer på slankekur
Nye batterier skal fordoble energien i en elbil: Honda melder sig ind i kapløbet
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard