Hvilken strækning. (Generelt)
Hej.
hvilken strækning køres der på her, og i hvilken retning, samt hvad betyder det gule skilt?
af jiko, 19/10 2011, 23:48 (4789 dage siden)
Hej.
hvilken strækning køres der på her, og i hvilken retning, samt hvad betyder det gule skilt?
af BlackThorneDK , Randers, 20/10 2011, 01:22 (4789 dage siden) @ jiko
Hej.
Skiltet betyder vel en hastighedsnedsættelse til 80 km/t :)
--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK
af Frederik N., 20/10 2011, 10:49 (4788 dage siden) @ BlackThorneDK
Strækningen er vel, Nørre Aslev - Nykøbing F retning mod Nørre Aslev?
af Bent JensenM , 20/10 2011, 11:17 (4788 dage siden) @ jiko
Jeg vil også sige det er på Falster.
Med venlig hilsen
Bent Jensen
af caprani , København, 20/10 2011, 11:50 (4788 dage siden) @ jiko
Aner ikke hvor strækningen ligger, men betyder skiltet ikke, at hastigheden på dette tidspunkt SKAL være nedsat til 80 Km/t? Jeg mener, at et forudgående skilt vil have vist 80 km/t men på en trekantet tavle, hvormed hastighedsnedsættelsen skal påbegyndes.
--
Bedste hilsner......
-Klaus
af AL, 20/10 2011, 12:38 (4788 dage siden) @ caprani
Aner ikke hvor strækningen ligger, men betyder skiltet ikke, at hastigheden på dette tidspunkt SKAL være nedsat til 80 Km/t? Jeg mener, at et forudgående skilt vil have vist 80 km/t men på en trekantet tavle, hvormed hastighedsnedsættelsen skal påbegyndes.
Godt du ikke er lokomotivfører !!!!
af caprani , København, 20/10 2011, 12:56 (4788 dage siden) @ AL
Eller også er det omvendt. Husker det ikke Og nej. Jeg tror også det er godt
--
Bedste hilsner......
-Klaus
af jiko, 20/10 2011, 13:08 (4788 dage siden) @ caprani
Hej.
Angående hastighedstavlen, 800 meter før den firkantet tavle møder man en gul trekantet tavle med spidsen nedad, hvor der også står skrevet 80. det fortæller at om 800 meter har man en hastighedsnedsættelse til 80 km/t. Denne oplysning har man selvføgelig også stående på den LA, man har med sig når man skal fremfører tog.
Og nej vi er ikke på Falster, der har tidligere været planer fremme om at denne strækning skulle udbygges til dobbeltspor. Måske det kan hjælpe nogen...
af caprani , København, 20/10 2011, 13:11 (4788 dage siden) @ jiko
Jeg tænkte det nok. Spidsen skulle naturligvis være nedaf (hastighedsnedsættelse følger). Tak for det
--
Bedste hilsner......
-Klaus
af Fleizch, 20/10 2011, 13:48 (4788 dage siden) @ jiko
"Hastighedsnedsættelse begynder" , og her skal hastigheden være på 80 kmt...
Og så lige for at fluekneppe den med LA , hvis hastighedsnedsættelsen er en fast hastighedsnedsættelse er den optaget i TIB og vil derfor ikke fremgå af LA..
men ellers er det ganske rigtigt det du skriver :0)
Mvh Fleizch
af Ulrik D, 21/10 2011, 00:56 (4788 dage siden) @ Fleizch
Angående hastighedstavlen, 800 meter før den firkantet tavle møder man en gul >trekantet tavle med spidsen nedad, hvor der også står skrevet 80. det fortæller at >om 800 meter har man en hastighedsnedsættelse til 80 km/t. Denne oplysning har man >selvføgelig også stående på den LA, man har med sig når man skal fremfører tog.
Og så lige for at fluekneppe den med LA , hvis hastighedsnedsættelsen er en fast hastighedsnedsættelse er den optaget i TIB og vil derfor ikke fremgå af LA..
Hvis flueknepperiet skal helt i bund...???
Standsignal ”Hastighedsnedsættelse følger” (signal 16.2.1.)
Signalet opstilles 800 m – på strækninger, hvor
strækningshastigheden er over 120 km/t dog 1200 m – før et
sporstykke, hvor hastigheden ikke må overskride den hastighed, der
er angivet på signalet.
Den trafikale regelansvarlige kan fastslå, at afstanden i særlige
tilfælde kan være større eller mindre end 800/1200 m. Afstanden
skal da fremgå af TIB, La eller særlig meddelelse.
Citat SR http://www.bane.dk/db/filarkiv/10599/SR_16092011.pdf
mvh Ulrik D
af AL, 21/10 2011, 13:04 (4787 dage siden) @ Ulrik D
Angående hastighedstavlen, 800 meter før den firkantet tavle møder man en gul >trekantet tavle med spidsen nedad, hvor der også står skrevet 80. det fortæller at >om 800 meter har man en hastighedsnedsættelse til 80 km/t. Denne oplysning har man >selvføgelig også stående på den LA, man har med sig når man skal fremfører tog.
Hvis flueknepperiet skal helt i bund...???
Standsignal ”Hastighedsnedsættelse følger” (signal 16.2.1.)
Signalet opstilles 800 m – på strækninger, hvor
strækningshastigheden er over 120 km/t dog 1200 m – før et
sporstykke, hvor hastigheden ikke må overskride den hastighed, der
er angivet på signalet.
Den trafikale regelansvarlige kan fastslå, at afstanden i særlige
tilfælde kan være større eller mindre end 800/1200 m. Afstanden
skal da fremgå af TIB, La eller særlig meddelelse.
Citat SR http://www.bane.dk/db/filarkiv/10599/SR_16092011.pdfmvh Ulrik D
Det er såmænd ikke flueknepperi mine herrer, det er det vi som Lokomotivførere skal forholde sig til, regler og termer.
Så tror da fanden man kun når, at køre tog i 1 time og 45 min.
På Dansk betyder det, at den trekantede gule tavle sat på spidsen, betyder at der om 800/1200 meter, er en hastigheds nedsættelse til den hastighed, der er angivet på tavlen.
Den firkantede gule tavle viser, at her begynder nedsættelsen lige ledes til den hastighed der er angivet på tavlen og for lige at runde den af, så afsluttes seancen med en trekantet grøn tavle, med spidsen opad at her ophører hastigheds nedsættelsen.
Alle tavler er forsynet med hvid kant og kaldes i for Standsignaler.
af caprani , København, 21/10 2011, 13:37 (4787 dage siden) @ AL
På Dansk betyder det, at den trekantede gule tavle sat på spidsen, betyder at der om 800/1200 meter, er en hastigheds nedsættelse til den hastighed, der er angivet på tavlen.
Den firkantede gule tavle viser, at her begynder nedsættelsen lige ledes til den hastighed der er angivet på tavlen og for lige at runde den af, så afsluttes seancen med en trekantet grøn tavle, med spidsen opad at her ophører hastigheds nedsættelsen.
Men ligger ikke deri implicit, at når man møder den "nedaf" pegende trekantede tavle ville det være klogt at lade farten løbe af/bremse for ikke at forbikøre den firkantede med højere hastighed end tilladt? Det var der ihvertfald engang en som fortalte mig, da jeg i tidernes morgen var stationsbetjent på kh og tøffede rundt i grønne MH'er
--
Bedste hilsner......
-Klaus
af AL, 21/10 2011, 22:12 (4787 dage siden) @ caprani
Men ligger ikke deri implicit, at når man møder den "nedaf" pegende trekantede tavle ville det være klogt at lade farten løbe af/bremse for ikke at forbikøre den firkantede med højere hastighed end tilladt? Det var der ihvertfald engang en som fortalte mig, da jeg i tidernes morgen var stationsbetjent på kh og tøffede rundt i grønne MH'er
Både og det afhænger af stigning /fald og hvilket matriel der køres med.
Kører man et godstog der må køre 100 km/t er der jo ingen grund til at bremse ned allerede ved "forvarslingen" hvis nedsættelse er på 80 km/t vel? men det er altså derfor lokomotivførere for sådan en høj løn, det er fordi de skal kunne tænke selv .. hehe
AL
af Morten Petersen, 20/10 2011, 16:31 (4788 dage siden) @ jiko
Hej
Vi er på strækningen Hjerm-Holstebro
Mvh Morten
af caprani , København, 20/10 2011, 15:25 (4788 dage siden) @ AL
Men sjovt nok, ved fintællingen, at kunne konstatere at jeg nu mestendels havde ret alligevel. Jeg diskuterer gerne jernbane, men strides nødigt om ord.
--
Bedste hilsner......
-Klaus