Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

MX lokomotiver (Generelt)

af Thomas Bruun, 19/10 2011, 20:00 (4785 dage siden) @ Eksillollikken

I min optik er det mest oplagte at bevare det først leverede lokomotiv i en litra som det så ud da det blev sat i drift da det jo på en måde nok mest er lokomotivet der er interessant i et historisk perspektiv.Mht bemaling kunne man så male én front og én side på f.eks. MY 1101 hhv vinrød m/creme-striber og rød/sort design efter L7-princippet,da de fleste jo tager billeder hvor at et køretøj ses i 3/4 vinkel.Man kunne osse have en antal overdele,f.eks. MY 11xx,My 11xx og MY 11xx som så man så kunne skifte mellem atlt efter om det er et vinrødt,rød/sort eller helt anden lakering et MY-lok skal fremvises i.Man skal således kun vedligeholde én undervogn.Man skal osse huske på at mange der kommer på Jernbanemuseet og til DSB Museumstogs arrangementer slet ikke kan se forskel på en MY og MX.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Nye jernbanestationer på Roskildebanen

Nye jernbanestationer på Roskildebanen. Pris 110 kr.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak