Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Cykelbillet Brønderslev-Aalborg (Generelt)

af Thomas Rasmussen, Nordjylland, 19/10 2011, 19:58 (4789 dage siden)

På fredag skal jeg ha' cyklen med i toget fra Brønderslev til Aalborg og tilbag igen. Jeg plejer at købe ind cykelbillet i en billetautomat kort inden afrejser (pris 12 kr.). Men jeg tilgår Brønderslev station uden at gå i gennem gangbroen - hvor billetautomaten er. Og når jeg kommer trækende med en cykel på perronen er det lidt svært at trække den hele vejen hen til elevatoren ned til billetautomaten og op igen. Hvis man kan købe sin cykelbillet som et klippekort med 1 eller 2 (så kan jeg bruge det samme både ud og hjem) klip eller som print selv eller som SMS-billet. Så er der andre måder at købe en DSB cykelbillet Brønderslev-Aalborg?

Cykelbillet Brønderslev-Aalborg

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 19/10 2011, 20:28 (4789 dage siden) @ Thomas Rasmussen

Hej Thomas

Hvis du kommer i god tid, så kunne du jo stille cyklen på perronen (husk at låse den) og dappe ned til billetautomaten og købe en cykelbillet dér.
Hvis du har cykel med tit&ofte i DSB's regionaltog her nordenfjords, så kan du købe et 10-turs cykelklippekort, gældende til DSB's tog - pris 105 kr., så vidt jeg husker.
Et sådant kan du købe hos de flinke folk i butikken på Brønderslev station.
God tur til Aalborg (og retur).

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Cykelbillet Brønderslev-Aalborg

af andersj, Aalborg, 19/10 2011, 20:44 (4789 dage siden) @ Thomas Rasmussen

Som Carsten siger kan du købe et 10 klips kort til cykel, der ikke kun gælder i regionaltogene, men selvfølgelig også i ICL. Ligeledes kan cykelbilletten købes i Kort & Godt butikken. Så jeg forslår ligesom Carsten at du låser din cykel og smutter ned til automaten eller til K&G efter en cykelbillet.

Der er ikke andre muligheder for at købe cykelbilletten.

Svenska-lok
DSB MO1813Veterantog kalender

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak