Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Sporarbejde Aalborg (Lindholm)-Frederikshavn (Generelt)

af Thomas Rasmussen, Nordjylland, 18/10 2011, 20:07 (4786 dage siden)

I 2012 er der sporarbejde Lindholm-Hjørring-Frederikshavn. Da jeg dagligt pendler på strækningen. Jeg vil være godt forberedt og jeg vil gerne vide mere om sporarbejdet.
Det eneste hjælp på internettet er i Midt- og Nordjylland K12.

Aalborg – Frederikshavn
Fra den 2. juni til den 28. oktober laver vi sporarbejde mellem Aalborg og Frederikshavn. Vi arbejder endvidere i weekenderne fra den 28. april til den 2. juni. Det betyder ændrede køreplaner, samt at vi kører busser i stedet for tog. Se nærmere på www.dsb.dk to måneder før den dag du skal rejse.

Er der nogen der ved mere bare den mindste lille detalje vil jeg blive glad hvis i skrev det her forummet.

På forhånd tak!

Sporarbejde Aalborg (Lindholm)-Frederikshavn

af andersj, Aalborg, 18/10 2011, 21:34 (4786 dage siden) @ Thomas Rasmussen

I 2012 er der sporarbejde Lindholm-Hjørring-Frederikshavn. Da jeg dagligt pendler på strækningen. Jeg vil være godt forberedt og jeg vil gerne vide mere om sporarbejdet.
Det eneste hjælp på internettet er i Midt- og Nordjylland K12.

Aalborg – Frederikshavn
Fra den 2. juni til den 28. oktober laver vi sporarbejde mellem Aalborg og Frederikshavn. Vi arbejder endvidere i weekenderne fra den 28. april til den 2. juni. Det betyder ændrede køreplaner, samt at vi kører busser i stedet for tog. Se nærmere på www.dsb.dk to måneder før den dag du skal rejse.

Er der nogen der ved mere bare den mindste lille detalje vil jeg blive glad hvis i skrev det her forummet.

På forhånd tak!

Har lige forespurgt på hvornår hvilke strækninger spærres. Men det er ikke hele strækningen der er spærret i perioden. Jeg mener at man i August/September begynder at køre Ab-Hj.

Sporarbejde Aalborg (Lindholm)-Frederikshavn

af Bruger4711, 18/10 2011, 23:11 (4786 dage siden) @ andersj

Er der nogen der ved mere bare den mindste lille detalje vil jeg blive glad hvis i

Har lige forespurgt på hvornår hvilke strækninger spærres. Men det er ikke hele strækningen der er spærret i perioden.

Nej, men i perioden 2. juni til 9. september er der totaltspærret i mellem Lindholm og Frederikshavn.

Svenska-lok
Motordriftens indførelse ved DSB
Motordriftens indførelse ved DSB

I Vingehjulet 1951 nr. 2 har vi fundet denne artikel, der beskriver nogle af de genvordigheder, DSB havde med den første motorvogn ´Hønen´ i 1923 til MR-vognene der blev bygget af A/S Frichs og A/S Scandia i fællesskab.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak