Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

IR 1649 med DD (Generelt)

af Thomas Rasmussen, Nordjylland, 17/10 2011, 23:58 (4787 dage siden)

Hej!

I følge DSB pladsreservationssystem bliver IR 1649 rangeret med DD, K11 ud.
Jeg vil gerne have nogle billeder af dobbeltdækkeren når den sådan er i Aalborg, og jeg bor jo i Brønderslev og toget til Brønderslev kører 1 minut før DD'eren ankommer. Men der er ingen IR-løb fra Aalborg i retning af Skalborg så hvordan returnere DD'eren fra Aalborg? Så kan jeg eventuelt fange den når den kører returløb (som jeg håber koordinere/passer lidt bedre med togene til og fra Brønderslev).

DD = Dobbeltdækkertog

IR 1649 med DD

af Keld H. Mikkelsen, 18/10 2011, 00:14 (4787 dage siden) @ Thomas Rasmussen

1649 køres af MG og ikke af dobbeltdækker.

IR 1649 med DD

af andersj, Aalborg, 18/10 2011, 10:02 (4786 dage siden) @ Thomas Rasmussen

Hej!

Jeg vil gerne have nogle billeder af dobbeltdækkeren når den sådan er i Aalborg, og jeg bor jo i Brønderslev og toget til Brønderslev kører 1 minut før DD'eren ankommer. Men der er ingen IR-løb fra Aalborg i retning af Skalborg så hvordan returnere DD'eren fra Aalborg? Så kan jeg eventuelt fange den når den kører returløb (som jeg håber koordinere/passer lidt bedre med togene til og fra Brønderslev).

DD = Dobbeltdækkertog

Hvornår har du fundet en afgang med 1649? Den udgår i K12 og har ikke kørt hele efteråret. Citat TKV: Ikke 24/12, 31/12, 22/4 og 20/5. 12/8 - 9/12:

Jeg har heller ikke kunnet finde den ved en søgning på rejseplanen.

IR 1649 med MG/IC4

af Thomas Rasmussen, Nordjylland, 18/10 2011, 11:04 (4786 dage siden) @ Thomas Rasmussen

Hej!

DD = Dobbeltdækkertog

Jeg så forkert afgangen bli´r kørt af IC4 / MG

IR 1649 med MG/IC4

af Dennis Poulsen, 18/10 2011, 12:07 (4786 dage siden) @ Thomas Rasmussen

Hej Thomas,

I sommeren 2010 var der om fredagen dobbeltdækkervogne med en ME´er foran i Aalborg. Desværre var den der kun tre eller fire gange, så vidt jeg ved. Jeg var dog så heldig, at få et par billeder af den, den ene gang. Ved godt, at det altid er sjovest at fange togene selv, men håber de kan være en lille trøst.
[image]
[image]
[image]
[image]

Håber du kan bruge de her billeder lidt.

DSB ME1512ContecRailVeterantog kalender

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak