Kom bare nærmere ! (Generelt)
Alle tre K-maskiner, har været i sving denne weekend. Her nærmer 564 sig mellem Gørlev og Høng..
mvh, Allan
Alle tre K-maskiner, har været i sving denne weekend. Her nærmer 564 sig mellem Gørlev og Høng..
mvh, Allan
Hvad f.....!
Jeg har da ellers hørt en masse rygter om, at føreren, som skulle fremføre toget, havde forstuvet sin fod. Een af mine venner var i Havrebjerg for at fotografere, men der fandt han kun en kort meddelelse om, at turen var aflyst.
Men det var da godt, at man alligevel fandt en fører til toget.
Venlig hilsen
Jens Møller
Hvad f.....!
Jeg har da ellers hørt en masse rygter om, at føreren, som skulle fremføre toget, havde forstuvet sin fod. Een af mine venner var i Havrebjerg for at fotografere, men der fandt han kun en kort meddelelse om, at turen var aflyst.
Men det var da godt, at man alligevel fandt en fører til toget.
Venlig hilsen
Jens Møller
Den var aflyst lørdag, men kørte i dag - med en anden fører!
mvh, Allan
Lidt længere mod nordøst!
mvh, Allan
Her et bidrag med K 563 på Fyn
K563 under omløb i Nyborg 15-10-11
K563 i depot Odense 16-10-11
Hej Allan rigtig flotte fotos hvis bare ikke den grimme orange abe sad der i fyrbøder siden ville det ha være helt godt.
ja det er sjovt at tænke på at alle t k-maskiner var ude og køre.
Øv vi måtte aflyse Lørdag men der blev ringet rundt til rigtig mange men der var mange fører med på turen til maribo sådan er det.
lidt stemnings foto
Super billeder Gutter
og apropos turen til Maribo..
K 582 med Veterantog mod Maribo passerer Skelstrup 15/10-11
Øsjs 2 Kjøge med afgangsfløjt i Maribo mod Bandholm 15/10-11
K 582 får kul på med hjælp fra LJ MT 1 15/10-11
K 582 på returløbet mod Kh her på Masnedø 15/10-11
K 582 på returløbet mod Kh her på Masnedø 15/10-11
Er spor 2 på Masnedsø lagt i "mølpose"? Findes der en officiel liste over spor, som optræder i TIB, men som ikke kan benyttes?
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
K 582 på returløbet mod Kh her på Masnedø 15/10-11
Er spor 2 på Masnedø lagt i "mølpose"? Findes der en officiel liste over spor, som optræder i TIB, men som ikke kan benyttes?Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Tingene skal være i orden: Masnedsø er hermed rettet til Masnedø. Undskyld! Men derfor er spørgsmålet skam stadig aktuelt.
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
En video er nu også at finde her: http://www.youtube.com/watch?v=p2GNj06a4Jo
Fortsat god dag,
Hilsen Morten.
Det kan godt være, at Busse ikke var så god til at dimensionere sine maskiner, men hvor var de smukke! Og lidt synd, at den smukkeste af dem (efter min mening!), A-maskinen, i dag ikke er køreklar!
Tak for at dele oplevelserne med os andre!
Bjarne
Hej Thomas. Ja spor 2 på Masnedø er lagt i "mølpose". Hjertestykket i begge sporskifter er taget ud. Bdk. vil ikke bruge penge på vedligehold på sporskifterne. Det bekommer dem ikke vel i FC i Nykøbing. Jeg faldt forresten over nogle tjenestedokumenter i Tjæreborg i nat. Det var blandt andet noget om rationalisering af billetterne, det var fra engang i 1988. De var underskrevet Thomas Boberg Nielsen. Lidt sjovt.
--
Reinholdt
Signalmontør
Hej Thomas. Ja spor 2 på Masnedø er lagt i "mølpose". Hjertestykket i begge sporskifter er taget ud. Bdk. vil ikke bruge penge på vedligehold på sporskifterne. Det bekommer dem ikke vel i FC i Nykøbing. Jeg faldt forresten over nogle tjenestedokumenter i Tjæreborg i nat. Det var blandt andet noget om rationalisering af billetterne, det var fra engang i 1988. De var underskrevet Thomas Boberg Nielsen. Lidt sjovt.
Kære Reinholdt
Tak for svaret.
Ak ja, den konstituerede funktionsleder i driftsområde Esbjerg skrev under på lidt af hvert i driftsområde Esbjerg 1986-1990. Men nu har de da fred for mig.
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Ja spor 2 på Masnedø er lagt i "mølpose". Hjertestykket i begge sporskifter er taget ud. Bdk. vil ikke bruge penge på vedligehold på sporskifterne.
Det er vist mere af bitter nød end af lyst - riget fattes penge
--
Svend
Ak ja, den konstituerede funktionsleder i driftsområde Esbjerg skrev under på lidt af hvert i driftsområde Esbjerg 1986-1990. Men nu har de da fred for mig.
Tog du over efter Leif Paaskesen?
--
Svend
Ak ja, den konstituerede funktionsleder i driftsområde Esbjerg skrev under på lidt af hvert i driftsområde Esbjerg 1986-1990. Men nu har de da fred for mig.
Tog du over efter Leif Paaskesen?
Ja. Dengang var DSB et kæmpe foretagende og hvis man var lidt frisk på at være væk hjemmefra mandag-fredag, kunne man godt være heldig at komme med i nogle af de udviklingsaktiviteter, som eksisterede dengang. Sådanne findes sandsynligvis også i dag; men min viden herom er yderst begrænset.
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Ja. Dengang var DSB et kæmpe foretagende og hvis man var lidt frisk på at være væk hjemmefra mandag-fredag, kunne man godt være heldig at komme med i nogle af de udviklingsaktiviteter, som eksisterede dengang. Sådanne findes sandsynligvis også i dag; men min viden herom er yderst begrænset.
Underligt nok mener man, at det er en fordel for offentlige virksomheder at blive splittet op i mange små enheder - DSB er nok det værste eksempel - mens store private virksomheder ser fordel i at blive større. Seneste eksempel er ISS.
--
Svend