Her en lille billedserie fra Brabrand station kort før stationsbygningen blev nedrevet og stationen fjernstyret,
Den 10/4 1978 kom de nye tider til Brabrand, stationen blev forsynet med et 1972 DSI anlæg, de gamle armsignaler forsvandt og stationen blev fjernstyret fra Århus.
Fotos A B Sillesen og G Schmidt.
Hej Georg.
Flotte billeder, som erindrer mig om afløsning på Brabrand station en weekend i 1958 eller 1959, hvor overkørslerne - i hvert fald den ene af dem - blev erstattet af de nuværende underføringer. Min "afløserbog", hvori jeg havde stationsstempler fra de over 100 stationer, jeg nåede at afløse på i 1958 - 1963 (afbrudt af et "fast ophold" fra 1960-63 i 8. trafiksektion i Struer, blandt ikke kendere af denne ærværdige trafiksektion kaldet "operettesektionen" ), har jeg sat til under utallige flytninger "i banens tjeneste", så jeg kan ikke sætte den nøjagtige dato/weekend på. Måske kan du, Georg, som synes velbevandret i Århus forhold (Aarhus hedder det nu), oplyse tidspunktet?
Det var en rimeligt kaotisk weekend, og takket være "den lokale hjælpearbejder" (som var uundværlige på alle landstationer, hvor de vidste alt, som kunne hjælpe en afløser), kom jeg - og toggangen - "helskindet" igennem weekenden. Samme "lokale hjælpearbejder", navnet fortaber sig i "fortidens tåger", mumlede iøvrigt på et tidspunkt:" Det plejer da ellers altid at være folk fra distriktet eller 5. trafiksektion, der afløser på deres fridage her i Brabrand, når de faste har orlov. Men de har måske luret, at der kan blive travlt!" Det overhørte jeg naturligvis, men kan den dag i dag more mig lidt over hans slutreplik, da vi sluttede vagten sammen søndag aften:" Jeg kan se, at der stadigvæk er plomber på alle blokfelterne. Det plejer der ikke at være, når vi har haft "besøg fra Århus", selv om det har været på "rolige" vagter". Den lille søde bemærkning vil forstås af de "gamle trafikfolk", som måske læser forum samt "gamle ole", som i en "tråd" har givet udtryk for, at han havde en ambition om at blive trafikmand, men ikke fik chancen!
Den opmærksomme iagttager vil bemærke, at der er plomber på alle blokfelter på dine billeder af centralapparatet, Georg.
Bedste hilsener
Ove Nygaard