Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

IC4 - hvorfor? (Generelt)

af ivar, 12/10 2011, 23:17 (4792 dage siden)

Der er vel ingen tvivl om, at IC4-projektet er - nå ja - mindre heldigt. Men er der en håndfast forklaring på, at man valgte at stoppe elektrificeringen og satse på diesel, vel vidende, at man så hang på de togsæt 30 år frem i tiden?
Jeg går ud fra, at det ikke er idioter, der var ansat i maskintjenesten - eller hvad, det nu måtte hedde.
Altså, hvad var beslutningsgrundlaget? Konspirationsteorier kan jeg selv udvikle :-)

IC4 - hvorfor?

af ivar, 13/10 2011, 08:11 (4792 dage siden) @ Woodi

Tak for henvisningen. Det var interessant.

IC4 - hvorfor?

af Woodi, 13/10 2011, 12:19 (4791 dage siden) @ ivar

Tak for henvisningen. Det var interessant.

Ja der fremkommer interessante ting ind i mellem i trafikudvalget. ;)

--
[image]

IC4 - hvorfor?

af Bent Jensen @, 14/10 2011, 22:47 (4790 dage siden) @ ivar

Var det ikke fordi riget manglede penge.

Med venlig hilsen

Bent

De jydske Skærvefabrikker
De jydske Skærvefabrikker

De jydske Skærvefabrikker var en af Jyllands største producenter af sten og grus til især Statsbanernes mange anlægsarbejder i 1930´erne. Ved Balle på Djursland blev der etableret sidespor til Ebeltoftbanen, og opført adskillige skærveværker med tilhørende smalsporsbaner.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak