Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fra en arbejdsdag 12. oktober 2011. (Generelt)

af jiko, 12/10 2011, 19:26 (4792 dage siden)

Hej.

Her lidt billeder fra en arbejdsdag på banen mellem Struer og Herning med regionaltogene 3748 og 3741. Kørt med MR-sæt 4094/4294.
[image]
krydsning i Hjerm med IC 741 til Thisted.
[image]
krydsning i Skibbild med RE 3739 til Holstebro.
[image]
Mit tog holder her i Herning.
[image]
IC 745 under indkørsel til Herning.
[image]
MK 621 i Herning.
[image]
Førerbordet i MR 4094.
[image]
Så er dagen ved at værer over, og toget rangeres på plads.
[image]

Avatar

Fra en arbejdsdag 12. oktober 2011.

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 12/10 2011, 20:01 (4792 dage siden) @ jiko

Fine billeder! Jeg har slet ikke fantasi til at forestille mig, hvilken guldskat vi vil have haft, hvis bare fem eller ti lokomotivførere havde gjort det samme for 80-60 år siden 10 gange om året. Så blive endelig ved. Og hvis nogle af dine kolleger læser med: Tag endelig fotografiapparatet med på arbejde - bare en gang imellem. I har jo - om nogen - mulighed for at tage billeder, som vi andre, der skal holde os "sporfri", aldrig får mulighed for at ta'.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Fra en arbejdsdag 12. oktober 2011.

af trains, 12/10 2011, 20:29 (4792 dage siden) @ jiko

:-)
var selv lige i herning d.d. - hjem med ICL 742
kan bekræfte at vejret var perfekt
så dog ikke rangerloket i herning :-(
vænner mig nok aldrig til at se DB skiltet på "danske" loks

dejligt at se lokførere med kamera

Fra en arbejdsdag 12. oktober 2011.

af OnAir112 ⌂, 14/10 2011, 13:34 (4790 dage siden) @ jiko

Et godt kamera du har fået der :-):-P

Mogenstrup sidespor og stengrav
Mogenstrup sidespor og stengrav

I Mogenstrup syd for Næstved er der blevet gravet grus i 100 år. Et stort smalsporsnet bredte sig ud i grusgraven og blev befaret af egne hjemmebyggede motorlokomotiver. Mogenstrup blev også kendt for tudehornsvognen og særtog til Mogenstrup Kro.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak