MR-Lyn på skinnerne den 12/10-11 (Generelt)
I dag køres Lyn 29 fra Fa-Ab som MR-lyn
Også Lyn 54 den modsatte vej.
Så har jeg mindst en kollega som bliver glad.
I dag køres Lyn 29 fra Fa-Ab som MR-lyn
Også Lyn 54 den modsatte vej.
Så har jeg mindst en kollega som bliver glad.
hvilke MR nummer ?
hvilke MR nummer ?
4048
I dag køres Lyn 29 fra Fa-Ab som MR-lyn
.... men ikke ligefrem med lynets hastighed. Toget tabte 9 minutter på kørslen mellem Fredericia og Aarhus
--
Svend
120 er jo ikke den store tophastighed idag.
--
Bedste hilsner......
-Klaus
De må nu køre 130 km/t. - hvis ellers kræfterne slår til !
Mvh. Poul
Tak for det. Jeg synes jeg kunne huske noget med 140, men kiggede alligevel efter her på jernbanen.dk, og der stod 120
--
Bedste hilsner......
-Klaus
Tyder på at den mangel på tog er ret alvorlig!
Turde ikke sige det Det er så svært ikke at komme ind på fraværet af funktionsdygtig IC4.
--
Bedste hilsner......
-Klaus
Synes egentlig at det er imponerende, at toget kun tabte 9 minutter mellem Århus og Fredericia. Især når man også tænker på den langsomme acceleration.
Nu var det så heller ikke et myldretids-tog, så derfor den relative lille "+ tid" ;)
--
Nu var det så heller ikke et myldretids-tog, så derfor den relative lille "+ tid" ;)
Man MR-lynet ikke også få en MZ foran - så er +tidsproblemet vel løst.
- det kunne da være en sjov ide: -MZ+MR/MRD-+-MRD/MR+MZ- Så var det ikke noget problem at holde 140 Km/t - og der var også en rimelig start/stop Kapacitet, og man kunne stadig bare skifte ende i Aarhus
--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf
Hmmmm. Kunne vi så ikke bare knalde en MZ(4) i hver ende af et IC4? Så kunne vi komme helt op på 160
--
Bedste hilsner......
-Klaus
så mange MZ har vi ikke...
--
mvh
Lars
Esbjerg
Alle 4'erne, med undtagelse af dem der er solgt til Norge og Sverige, kører vel for DB Schenker ikke?
--
Bedste hilsner......
-Klaus
Hmmmm. Kunne vi så ikke bare knalde en MZ(4) i hver ende af et IC4? Så kunne vi komme helt op på 160
- Jo og lave et slags "Prototype-lyn" - og dog ikke for de rasler jo fra hinanden selvom de bliver trukket/skubbet eller køre selv
--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf
Ak og ve
--
Bedste hilsner......
-Klaus
Ak og ve
- Jamen vi kan jo lige så godt prøve at give dem nogle forslag til at bruge IC4, nu de ikke vil køre dem til Skrothandleren og få en skrot-præmie (hvis det overhovedet er muligt)
--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf
så mange MZ har vi ikke...
Så kan vi ringe til tyskland, de har p.t over 100 stk´s BR 218 ledige..
--
IC 764 fra Struer til Århus, kl. 18.09. blev også kørt med MR 4044 i dag.
Synes egentlig at det er imponerende, at toget kun tabte 9 minutter mellem Århus og Fredericia. Især når man også tænker på den langsomme acceleration.
For en del år siden var jeg med et ER erstatningstog fra Sønderborg til Odense. ER sættet stod ved perron på grund af en 77Hz fejl, vi skulle do gmed en MR.
Faktisk holdt MR'en køreplanen til Kolding. Der gik den så ikke længere, fordi man havde undladt at fortælle at toget kørte med erstatningsmateriel. Så da MRen trillede til perron var der ingen der steg ind, fordi de troede at det var regionaltoget til Fredericia.
Togføreren måtte råbe at dette altså var IC-erstatning til Odense. Det kostede nogle minutters ekstra ophold, fordi der var to skoleklasser der skulle med. En MR til at erstatte en ER giver ikke gode pladsforhold. Men afsted kom vi, men ved Snoghøj skulle vi lade et andet tog slippe forbi, og så var den køreplan fløjten. Men æsken fik alle de omdrejninger de kunne klare, og vi kom til Odense, hvor vi skulle stige om til tunnelgodkendt materiel og tabte kun ydereligere 3-4 minutter mellem Middelfart og Odense, trods at øsen var læsset til bristepunktet.
Det synes jeg var godt kørt.
Det er så godt nok en 7-8 år siden, og MRs gear er ikke blevet mindre slidte i mellemtiden.
MO'erne fik i starten lov til at køre visse "lyntog", og endte til sidst som regionaltog. MR startede som regionaltog og ender som lyntog...
ER sættet stod ved perron på grund af en 77Hz fejl, vi skulle do gmed en MR.
Internettets svar på en 404 fejl. ;)
--
Ja MR har sgu' været fine. Apros pos, så har vi da stadigvæk et par MO'er. Med en enkelt mellemvogn burde de være muligt at oprangere et sort lyntog også
--
Bedste hilsner......
-Klaus
ER sættet stod ved perron på grund af en 77Hz fejl, vi skulle do gmed en MR.
Internettets svar på en 404 fejl. ;)
Afgangen kunne ikke findes?
--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK
Nu hvor I snakker om erstatnings-lyntog.
Er der nogen af jer der nogensinde har oplevet Bnsz og Bnz i drift som et af disse? Her på siden står der at de var "Reserve for reservelyntog"
Har meget svært ved at se hvad disse to vogne skulle erstatte.
Antallet af siddepladser passer jo ikke engang til en enkelt MF'er, og slet ikke MA!
Nu hvor I snakker om erstatnings-lyntog.
Er der nogen af jer der nogensinde har oplevet Bnsz og Bnz i drift som et af disse? Her på siden står der at de var "Reserve for reservelyntog"Har meget svært ved at se hvad disse to vogne skulle erstatte.
Antallet af siddepladser passer jo ikke engang til en enkelt MF'er, og slet ikke MA!
Ind imellem havde MA lyntogene epedemier, og der indsatte man sommetider et erstatnignslyntog oprangeret af Mx-An-Bn(?)-Bns(?) Spørgsmålstegnene indikerer at jeg ikke er klar over om de anvendte vogne har haft endnu et underlitra, eller på nogen måde været specielt indrettet til denne reservetjeneste.
Mx'en blev i øvrigt overført med færgen.
I "z-perioden" havde man en stamme stående fast reserve for lyntogene, oprangeringen var Bnsz-Bnz-Afz-BDz. Styrevognen vendte i øvrigt modsat af alle andre Bns på Sjælland (førerrummet mod syd/vest). Jeg tror at det var relativt sjældent man benyttede denne stamme, jeg kan selv kun mindes at have set det en enkelt gang.
IC 764 fra Struer til Århus, kl. 18.09. blev også kørt med MR 4044 i dag.
Og Lyn 53 blev kørt af ME+DD i går onsdag.
måske derfor ringsted toget idag blev kørt af ME+DD kl 16.41 fra østerport... undre mig over man ikke valgte el tog til kørsel når det var til ringsted..
Hvilken ME nummer var det ????
Sjov at Lyne er MR og ME, hvad er der galt med IC 3 ?
NP
Hvilken ME nummer var det ????
Sjov at Lyne er MR og ME, hvad er der galt med IC 3 ?
NP
De er vel ude at køre alle sammen?
--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK
IC 764 fra Struer til Århus, kl. 18.09. blev også kørt med MR 4044 i dag.
Og Lyn 53 blev kørt af ME+DD i går onsdag.
Lyn 53 - hvorfra? og hvortil?
1 ME + 1 DD vogn = lyder ikke af meget for et Lyntog..
--
IC 764 fra Struer til Århus, kl. 18.09. blev også kørt med MR 4044 i dag.
Og Lyn 53 blev kørt af ME+DD i går onsdag.
Lyn 53 - hvorfra? og hvortil?
1 ME + 1 DD vogn = lyder ikke af meget for et Lyntog..
Der menes vel en DD stamme?
--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK
Det Danske Stålvalseværk i Frederiksværk kom i drift i 1942 og har gennem tiden haft et utal af lokomotiver i drift på værkets interne spornet. Lokomotiverne blev indkøbt som skrot og anvendtes indtil de ikke kunne mere, hvorefter de blev omsmeltet i værkets store ovne.
Læs mere