Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

MS 401 (Generelt)

af trikkeren82, Esbjerg Kommune, 9/10 2011, 23:59 (4795 dage siden)

Hej i forummet.

Er der nogle som ved hvad status er på MS 401?
Så vidt jeg ved, kørte det sidste gang den maj/juni 2010?!

Mvh
Michael

MS 401

af D 826, 10/10 2011, 00:15 (4795 dage siden) @ trikkeren82

Efter hvad jeg har hørt så skulle det vist nok befinde sig i vognhallen i Randers, da man ikke havde plads til det i København, og for at slippe for at skille det ad hver gang det skulle i remise..

Og en anden ting jeg har fra en anden er at kobber omviklingerne på de 2 af de 4 på hver motor var viklet forkert.. Jeg ved ikke om det var dynamoerne.. Og så havde man vist glemt at afbalancere motorene da de var renuveret.

Men det er altså hvad jeg ved.

--
Vh. D 826

MS 401

af D 826, 10/10 2011, 00:21 (4795 dage siden) @ trikkeren82

Det er vist også rigtig hvad angår det de skriver på museumstogs hjemmeside, men hjemstedet skulle vist være Randers, da det er det eneste sted hvor man kan køre det i "hus" uden at skille det ad. Eller om det skal stå på Jernbane museet..

--
Vh. D 826

MS 401

af jiko, 10/10 2011, 10:44 (4794 dage siden) @ D 826

Ms lyntoget holder i Randers, men desvære har det fået en mindre skade efter et lille rangeruheld. Nogle håndbøjler og lidt maling er skrabet af i den ene ende.

MS 401

af Aleman, 10/10 2011, 23:19 (4794 dage siden) @ jiko

I følge det netop udkomne 'Årsskrift for Danmarks Jernbanemuseum' for 2011 skal Ms-lyntoget have påmonteret ATC. Om det er sket, ved jeg ikke, men det er vel heller ikke noget, man gør fra dag til dag? I øvrigt skal 'Sølvpilen' også have ATC-udstyr.

Venlig hilsen,

Aleman

MS 401

af ivar, 10/10 2011, 23:29 (4794 dage siden) @ Aleman

Jojo, de kan jo nok producere mere en IC4, så hvorfor ikke :-P

MS 401

af Jens MO-Møller @, 10/10 2011, 23:29 (4794 dage siden) @ Aleman

MO 1954 er og har været ude af drift længe på grund af klargøring til ATC. Næste vogn bliver så vidt jeg ved MO 1846 og når dette arbejde med de to MO-vogne er tilendebragt, vil man have så meget erfaring, at man forholdsvis hurtigere kan indbygge ATC i både MA-lyntoget og MS-lyntoget; hvilket af disse tog, som bliver klargjort først, er endnu uvist.

Men det er altså et kæmpearbejde, at indbygge ATC i materiel, som ikke overhovedet er forberedt for den slags, skulle jeg hilse og sige!

Venlig hilsen

Jens Møller

MS 401

af KimC, 11/10 2011, 07:45 (4793 dage siden) @ Jens MO-Møller

MO 1954 er og har været ude af drift længe på grund af klargøring til ATC. Næste vogn bliver så vidt jeg ved MO 1846 og når dette arbejde med de to MO-vogne er tilendebragt, vil man have så meget erfaring, at man forholdsvis hurtigere kan indbygge ATC i både MA-lyntoget og MS-lyntoget; hvilket af disse tog, som bliver klargjort først, er endnu uvist.

Men det er altså et kæmpearbejde, at indbygge ATC i materiel, som ikke overhovedet er forberedt for den slags, skulle jeg hilse og sige!

Det lyder godt. Man kan givetvist genanvende erfaringerne fra MO installationen til MS lyntoget fordi det også er Frichs teknologi, og en del går igen. Men MA er noget helt andet.

MS 401

af D 826, 11/10 2011, 12:16 (4793 dage siden) @ KimC

Men hvorfor har Ma lyntoget egentlig fået lov til at kører mellem Odense og Tommerup når den ikke har Atc??

Det er vel også pga. mangledede Atc at Ms lyntoget ikke må kører med passagere!

--
Vh. D 826

MS 401

af caprani ⌂, København, 11/10 2011, 12:33 (4793 dage siden) @ D 826

Togene må skam godt køre med passagerer, men ikke med over 70 km/t på ATC strækninger, da de ikke endnu er udrustet dermed.
På strækninger uden ATC må de vist køre hvad der må køres på pågældende strækning.

--
Bedste hilsner......

-Klaus

[image][image]


DSB MZ1420Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak