Lokomotiv vejrhane (Generelt)
Vi er da vist på en Banedanmark-station som for nylig sikkerhedsmæssigt ændrede status fra station til trinbræt.....
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
den er da for nem :)
men jeg siger ikke hvor den er
vi er i vestjylland
Sødt. Jeg har fotograferet noget lignende i Polen.
--
mvh. Dampfmeisteren
http://www.damplokomotiv.dk/
Desværer mangler underdelen med verdenshjørnerne.
I forbindelse med lokomativvejrhanen, findes der en lignende på den gamle station i Frederikssund. Stationsbygningen eksisterer stadig men er omdanne til ældrebolig.
I forbindelse med indvielsen af Frederikssunds tredie station i 1989 var det meningen at tårnuret hvor vejrhanen sidder på skulle have været flyttet over på den nye station, men man fik aldrig gjort dette pga. økonomien i dette projekt, og vist nok også fordi uret skulle istandsættes, idet stationen var fra 1928.
MVH
Erik H
I forbindelse med lokomativvejrhanen, findes der en lignende på den gamle station i Frederikssund. Stationsbygningen eksisterer stadig men er omdanne til ældrebolig.
I forbindelse med indvielsen af Frederikssunds tredie station i 1989 var det meningen at tårnuret hvor vejrhanen sidder på skulle have været flyttet over på den nye station, men man fik aldrig gjort dette pga. økonomien i dette projekt, og vist nok også fordi uret skulle istandsættes, idet stationen var fra 1928.MVH
Erik H
Ja lokomotivet sidder der endnu. Eller ihvertfald den 5. februar i år.
Hilsen
Henrik
--
Ja, og det gør den stadigvæk (29/11)
I øvrigt mener jeg at det er en O-maskine.
Denne maskine kørte i hvert fald på Frederikssundbanen i mange år. Det var således O 333 der kørte en tur i åen i 1908!
To uger med ændrede tider for enkelte InterCityLyn og InterCity mellem Odense og København
Aftener med ændringer på regionaltog mellem Odense og Fredericia
Aftener med ændret køreplan for to tog mellem Kalundborg og Østerport
Aftener, nætter og tidlige morgener med ændringer mellem Cph Lufthavn og Aarhus H