Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

TV2/DR program om Hovedbanegården? (Generelt)

af Hedegaard, 8/10 2011, 01:58 (4800 dage siden)

Hej alle.

Jeg har prøvet i meget lang tid at finde frem til navnet på et specielt program, som jeg mener blev vist i slutningen af 90'erne.
Det var (så vidt jeg husker) en dokumentarserie fra TV2/DR, der handlede om forskellige ting og steder i Danmark.

En af udsendelserne handlede så om Københavns Hovedbanegård, hvor værten bla. kom om bag ved perronerne, hvor han fulgte dragerne og deres arbejde.
Der blev ligeledes vist klip fra Belvedere, hvor værten var en tur igennem vognene til Skiløberen, som var ved at blive klargjort.
Derefter så man Skiløberen rulle ind på banegården, og så hvordan folk læssede deres bagage på, fandt deres vogn osv.

Kan nogen huske dette program?
Evt navnet på det?

TV2/DR program om Hovedbanegården?

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 8/10 2011, 09:02 (4800 dage siden) @ Hedegaard
redigeret af Claus E. Hansen, 8/10 2011, 09:56

Der er tale om et DR-program. Gå ind på dr.dk/bonanza og skriv "Under uret" i søgefeltet. Så dukker der en kort programsekvens op, som jeg tror må være programmet. Desværre ligger hele udsendelsen der ikke.

En søgning på "DSB" både i TV og Radio giver i øvrigt nogle interessante ting.

Mvh
Claus

--
[image]

af Hedegaard, 8/10 2011, 12:36 (4800 dage siden) @ Claus E. Hansen

De klip der ligger "Under uret" virker for gamle.
Det program jeg omtaler må tidligst have været fra 1998, da værten bla ses stige på EN 482/483, der er oprangeret med NachtZug vognene.

Af en eller anden grund vil jeg have programmet til at hedde "48 Timer"
Hmmmm....

af Ulrik Ernst, 8/10 2011, 18:23 (4800 dage siden) @ Hedegaard

Jeg så noget på DR K da de hver aften sendte Bonanza matriele imellem 18 og 20 programmet kan jeg ikke huske hvad hedder men vi så lidt om livet på hovedbanegården og kunne meget godt passe med omkring 1998 vi følger bla DSB personalet klargøre den daværende konglige salon vogn og rengøringsdamen som hver uge støvsuger monakens private vente værelse vi er også ude og følge dagens gang hos hælebaren hvor næsten alt kan ske vi ser også en drager i arbejde han hjælper alt fra ældre damer i rullestol til af komme ind i toget i tide :-) til et ældre ægtepar fra USA med af finde Radison SAS hotellet. Vi er også med da der kommer en bombetrussel imod banegården som bliver evakureret plager mig også ikke af kunne huske navnet på programmet men måske du kan bruge nogle af mine inputs omkring dette

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 8/10 2011, 20:02 (4800 dage siden) @ Ulrik Ernst

Omtalte programmer har også været inde på Bonanza, nu jeg husker nærmere. Men kan bare ikke forstå at de ikke er der mere så. Men der kan selvfølgelig være ryddet op derinde.

Mvh
Claus

--
[image]

af Ulrik Ernst, 8/10 2011, 20:37 (4800 dage siden) @ Claus E. Hansen

kan huske programmet brugte samme intro musik som også blev benyttet i dokumentar serien om "Dahlgaards Tivoli"

af Mogens V., Esbjerg V., 8/10 2011, 21:29 (4800 dage siden) @ Hedegaard

Hej gruppe

Kunne det tænkes at pogrammet hedder noget i stil med chef undercover. Her ser

man blandt andet chefen køre en forsyningsvogn til et Ic 3 tog skævt og dermed forsinker afgangen.

Senere er han med til at klargøre et internationalt tog, og bliver meget beskidt.

Til slut udtaler han ganske rigtigt at uden et godt medarbejderteam kunne produktet ikke leveres.

Hvis det så er det du søger, er det af nyere dato.

Med venlig hilsen

Mogens V.

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 8/10 2011, 22:01 (4800 dage siden) @ Hedegaard

Gå ind på Bonanzas hjemmeside og skriv til dem. De må have svaret på om de nævnte programmer ligger derinde endnu. De ligger i hvert fald gemt godt hvis de stadigvæk er der.

Mvh
Claus

--
[image]

af Bruger4711, 9/10 2011, 20:51 (4799 dage siden) @ Hedegaard

Det hed slet og ret bare Hovedbanegården og var en dokumentar i fire episoder. Minder meget om konceptet for airport som TV2 sender. Det DR som sendte det originale program tilbage i 1999 og blev genudsendt sidste år på DR K.

Hvis man søger lidt på nettet, så kan man på de steder som ikke er helt fine i kanten, finde dem til download.

Ganske underholdende serie.

af trikkeren82, Esbjerg Kommune, 9/10 2011, 21:53 (4799 dage siden) @ Bruger4711

Hej

Har søgt mange steder, men kan intet finde...
Kan du ikke sende mig noget på det?!

Mvh
Michael

af Nla91, 10/10 2011, 08:48 (4798 dage siden) @ trikkeren82

Samme her. Har du et link?:)

af Nla91, 10/10 2011, 14:56 (4798 dage siden) @ Nla91

af Hedegaard, 10/10 2011, 20:41 (4798 dage siden) @ Bruger4711

Meget interessant program, men desværre ikke det jeg søgte. Som sagt havde det program jeg så, en mandlig journalist som man hele tiden fulgte, og der var bla et længere klip med Skiløberen mm.
Og programmet sluttede med at journalisten gik ind i en af kupeerne på de tyske dobbeltdækker sovevogne og sagde noget i stil med "Det var alt for denne gang. Nu vil jeg gå til få noget søvn i min luksuskupe"

Men I skal have tak for jeres hjælp :) Der er desværre en hel del gode programmer om jernbanen, som er gået tabt.
Man skulle have haft VHS optageren klar noget oftere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak