Når arkitekter designer tog... (Generelt)
I Holland har man ved de nyeste tog udeladt en enkelt detalje...så man må blot håbe på, at NS's tog ikke er så forsinkede som DSB's http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1635075.ece
--
Mvh
Erik
I Holland har man ved de nyeste tog udeladt en enkelt detalje...så man må blot håbe på, at NS's tog ikke er så forsinkede som DSB's http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1635075.ece
--
Mvh
Erik
I Holland har man ved de nyeste tog udeladt en enkelt detalje...så man må blot håbe på, at NS's tog ikke er så forsinkede som DSB's http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1635075.ece
Der kører da også rigtig mange tog rundt i Danmark, som heller ikke har toiletter ......
--
Svend
Når arkitekter designer tog efter bestillerens specifikationer hvad så?
Jeg er ikke forelsket i arkitekter men jeg tror du skyder efter pianisten her...
Nold
-og hvor skal man så gå hen, hvis man ønsker at benytte den fikse, lille pose ?
Endeperronen, måske ??
Bageste førerrum
--
Bedste hilsner......
-Klaus
Når arkitekter designer tog efter bestillerens specifikationer hvad så?
Jeg er ikke forelsket i arkitekter men jeg tror du skyder efter pianisten her...
Det står jo at det er hurtige tog til korte distancer.
Tager man S-toget fra Hillerød til Køge vil man være godt 1½ time undervejs, og det er almindeligt accepteret at der ikke er noget toilet i et hamstertog.
Os der har været med IC3 i deres fatale indkøringsfase ved at selv om der er massevis af toiletter i IC3 er der ingen af dem der dur, og det må man indrette sig efter når køreturen tager 7½ time, selv om køreplanen sagde 5 timer.
Utilfredse rejsende satte sig i sporet foran toget, indtil alle der skulle på toilet havde haft mulighed for det. Så fik det lov til at køre igen, hvilket det i øvrigt heller ikke kunne.
-og hvor skal man så gå hen, hvis man ønsker at benytte den fikse, lille pose ?
Endeperronen, måske ??
Bare helt rolig. der kommer da en løsning. da man jo helt sikker gerne vil stå lidt alene vil man sikker tage nogle sædder og danne et mindre rum med en lille dør hvor man så kan stå alene og gøre hvad men nu skal gøre. i dette lille rum vil man nok også lave noget hvor i man kan smide sin lille pose da man nok hurtig bliver træt af de bare bliver smidt rundt omkring og mon ikke de så laver så man kan vaske sine hænder.
og et lille spejl til at sætte hår og måske et lille sæde ................................................
Brian
Bare ikke DSB får flere gode idéer herefter. Ofte er det jo sådan, at et eller flere toiletter er aflåst i IC3 eller ER4. Og tænk lige over sammenligningen: I vore dages IC3/ER4-tog er der to, maksimalt tre toiletter pr. stamme. En stamme kan rumme over 200 siddende passagerer, foruden alle de stående. Det giver et temmelig højt tal passagerer pr. toilet (godt, de ikke skal være der alle sammen samtidigt!). I en 'gammel' kupévogn som f.eks. B-vognene var der 10 kupéer á seks pladser og hele to toiletter pr. vogn (andre vogntyper var endnu bedre udstyret), så enhver kan regne gennemsnittet ud og se, at vi efterhånden nærmer os tilstanden i 1880'erne, hvad toiletantal i togene angår.
Venlig hilsen,
Aleman
I Vingehjulet 1951 nr. 2 har vi fundet denne artikel, der beskriver nogle af de genvordigheder, DSB havde med den første motorvogn ´Hønen´ i 1923 til MR-vognene der blev bygget af A/S Frichs og A/S Scandia i fællesskab.
Læs mere