2 Me'er 7 DD vogne (Generelt)
Sker det her tit?
2 x Me 5 x DD vogne 2 x styrevogne
http://www.youtube.com/watch?v=M47Jto2czak
Beklager kvaliteten jeg kunne ikke nå at finde video kameraet frem.
Sker det her tit?
2 x Me 5 x DD vogne 2 x styrevogne
http://www.youtube.com/watch?v=M47Jto2czak
Beklager kvaliteten jeg kunne ikke nå at finde video kameraet frem.
Det har jeg aldrig set før:O
Den har jeg tit set i Tyskland en såkaldt "sandwich"
http://www.youtube.com/watch?v=y9t8GW_X3cI
Det er nu ikke helt det samme. For mig at se ligner det blot to sammenkoblede regionalstammer inklusive loks koblet sammen. Der er ganske vidst en maskine i midten af toget, men også en bagest.
En rigtig "sandwich" er f.eks som den der vises fra Niebüll på den anden video, subsidiært nogen af de første styrevognstog vi havde herhjemme (Slangerupbanen) med et B&W lok. i midten og to modsat rettede styrevogne.
Interessant er det dog, og heller ikke noget jeg mindes at have set før.
--
Bedste hilsner......
-Klaus
Lugter af at en stamme trækker en anden hjem på værksted. Muligvis som plantog med en hæftig forsinkelse (en trækkende ME til ca. 500 tons - det går ikke så hurtigt).
Det kunne faktisk godt se ud til, at den bageste maskine går død med (den ryger ihvertfald ikke fra udst.
--
Bedste hilsner......
-Klaus
Der var liv i begge maskiner kunne jeg høre da de kom forbi.
Jeg havde ikke lyd på, men fint nok
--
Bedste hilsner......
-Klaus
Minder mig om 90'erne.
På visse afgange i myldretiden kunne man på Sydbanen være heldig at se et regionaltog, som havde en "aflastningsstamme" på krogen.
I nogle tilfælde var der også en togmaskine i midten.
Har dog aldrig set det med DD-materiel.
Godt fanget
Der var liv i begge maskiner kunne jeg høre da de kom forbi.
Den bagerste kan også sagtens have gået i tomgang. Men det ligner som Peter skriver, en anden stamme der henter et nedbrud.
--
Mvh
Thomas
https://railphotos.eu
Jeg har et par gange oplevet situationer hvor 2 dd togstammer kobles sammen.
Den mærkeligste jeg har oplevet var en morgen, hvor toget gik død et par hundrede meter uden for stationen.
Man kunne høre at bremserne blev "udluftet" og toget bremsede ret kraftigt. Angiveligt vis var der en utæthed i ME'eren så den ikke kunne holde luft på bremsesystemet.
Efter at have hængt derude i en halv times tid kom togføreren gennem toget og fortalte folk at vi ville blive trukket til kalundborg af det efterfølgende tog. Vi kunne ikke få lov til at stige af på svebølle, og folk blev ganske forståeligt ret ærgelige over at blive 2 timer forsinkede.
Da vi så blev trukket igennem svebølle, standsede toget, og dørene blev frigivet.
Dette må have været en ganske kedelig oplevelse for togpersonalet, først at skulle forsvare en, for publikum, absurt beslutning, så opleve at beslutningen er blevet omstødt uden deres viden.
De 2 DD togstammer kunne lige akurat holde på Stationen.
Vi endte således ud med kun at være en time forsinket.
Dog måtte lokoføreren der sad i den ME'er der var midt i stammen stå for skud brok fra folk som plejede at tage "bagvejen" gennem stationen. Da de jo nu ikke havde mulighed for at foretage deres uautoriserede krydsning af stationen, og i stedet måtte tage den lovlige og forsvarlige vej ad broen over jernbanen.
Kan måske være nedbrud?
Så noget ligende for år tilbage.
DSB ME 1501 med Bn stamme, og en anden ME'er med Dobbeltdækkertog i Vordingborg.23/10 2007.
© Jan Pedersen.
Der var engang i en Jernbanen kalender, hvor en ME gik i midten og havde en vogn og en styrvogn i begge ender. Det så specielt ud.
Mvh Mikkel - Sydbanen
--
Mvh Mikkel
Kan komunikationen til ME'eren godt klare at der er 2 styrvogne koblet på?
Og i hvilken anledning valgte man at lave sådanne et løb? Det lydder ganske upraktisk.
Kan komunikationen til ME'eren godt klare at der er 2 styrvogne koblet på?
Nej. Derfor går den ene styrevogn rent ITC-mæssigt med som en vogn. I tilfældet med DD-vogne, går den med ZWS-mæssigt ligeledes som en alm. vogn. Nogle gange helt uden ZWS, med blot med samlet luft i mellem stammerne.
Og i hvilken anledning valgte man at lave sådanne et løb? Det lydder ganske upraktisk.
Ikke desto mindre sparer du en lokofører og en kanal.
Nu tænkte jeg mest på hvorfor man valgte at lave et løb med en ME'er og to styrvogne derudfra.
Nu tænkte jeg mest på hvorfor man valgte at lave et løb med en ME'er og to styrvogne derudfra.
Test af styrevognene, før man satte dem ind i normal drift.