Jeg har et par gange oplevet situationer hvor 2 dd togstammer kobles sammen.
Den mærkeligste jeg har oplevet var en morgen, hvor toget gik død et par hundrede meter uden for stationen.
Man kunne høre at bremserne blev "udluftet" og toget bremsede ret kraftigt. Angiveligt vis var der en utæthed i ME'eren så den ikke kunne holde luft på bremsesystemet.
Efter at have hængt derude i en halv times tid kom togføreren gennem toget og fortalte folk at vi ville blive trukket til kalundborg af det efterfølgende tog. Vi kunne ikke få lov til at stige af på svebølle, og folk blev ganske forståeligt ret ærgelige over at blive 2 timer forsinkede.
Da vi så blev trukket igennem svebølle, standsede toget, og dørene blev frigivet.
Dette må have været en ganske kedelig oplevelse for togpersonalet, først at skulle forsvare en, for publikum, absurt beslutning, så opleve at beslutningen er blevet omstødt uden deres viden.
De 2 DD togstammer kunne lige akurat holde på Stationen.
Vi endte således ud med kun at være en time forsinket.
Dog måtte lokoføreren der sad i den ME'er der var midt i stammen stå for skud brok fra folk som plejede at tage "bagvejen" gennem stationen. Da de jo nu ikke havde mulighed for at foretage deres uautoriserede krydsning af stationen, og i stedet måtte tage den lovlige og forsvarlige vej ad broen over jernbanen.