Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

K12 (Generelt)

af Thomas Rasmussen, Nordjylland, 1/10 2011, 22:07 (4803 dage siden)

Snart udkommer TKV K12 / TKØ K12 / TKG K12 / TKS K12.

Nogle af forbedringerne (fra udkast)

  • Halvtimesdrift mellem myldretiderne på togsystemet Ringsted-Østerport
  • Nyt regionaltog fra Borup ca. 7:54 og nonstop fra Roskilde, ankommer til København H 8:33
  • Nyt nattog nætter efter fredag og lørdag: Fra Århus 0:32, i Aalborg 2:06
  • Nyt nattog nætter efter fredag og lørdag: Fra Århus 2:00, i Aalborg 3:34
  • Nyt nattog nætter efter fredag og lørdag: Fra Aalborg 1:28, i Århus 3:06
  • Nærbanetog der udgår fra Hobro klokken 7:40 (fra Skørping til Aalborg og Lindholm i normalt nærbanesystem)
  • Flere InterCitytog til og fra Esbjerg
  • Bedre skiftetider på i Odense til og fra Svendborgbanen
  • Enkelte tog på Svendborgbanen og Vestfyn forventes kørt med IC4

K12

af Anders Pedersen @, mørke, 1/10 2011, 22:59 (4803 dage siden) @ Thomas Rasmussen

Snart udkommer TKV K12 / TKØ K12 / TKG K12 / TKS K12.

Nogle af forbedringerne (fra udkast)

  • Halvtimesdrift mellem myldretiderne på togsystemet Ringsted-Østerport
  • Nyt regionaltog fra Borup ca. 7:54 og nonstop fra Roskilde, ankommer til København H 8:33
  • Nyt nattog nætter efter fredag og lørdag: Fra Århus 0:32, i Aalborg 2:06
  • Nyt nattog nætter efter fredag og lørdag: Fra Århus 2:00, i Aalborg 3:34
  • Nyt nattog nætter efter fredag og lørdag: Fra Aalborg 1:28, i Århus 3:06
  • Nærbanetog der udgår fra Hobro klokken 7:40 (fra Skørping til Aalborg og Lindholm i normalt nærbanesystem)
  • Flere InterCitytog til og fra Esbjerg
  • Bedre skiftetider på i Odense til og fra Svendborgbanen
  • Enkelte tog på Svendborgbanen og Vestfyn forventes kørt med IC4

Direkte tog Odder-Grenå, glæder mig til at se på hvilke baner togene skal kører 30 min senere i weekenden.
regner næppe med de holder 30 min ophold på Aarhus H inden de kører videre

De nye nattog til Aalborg er det mon som IC fra København?
IC4 til Svendborg bliver måske nok næppe til noget, mon det så er MR i stedet for?
Nærbanen til Hobro vil da se udmærket ud, men måske nok først når det nye signalsystem er i drift.

Det negative må vil være færre IC Aarhus-Aalborg og hvor mange det så bliver.

betyder K12 så måske også IC2 med passagere, samt 3*IC4 med passagere

K12

af Thomas Rasmussen, Nordjylland, 2/10 2011, 11:14 (4802 dage siden) @ Anders Pedersen

Snart udkommer TKV K12 / TKØ K12 / TKG K12 / TKS K12.

Nogle af forbedringerne (fra udkast)

  • Nyt nattog nætter efter fredag og lørdag: Fra Århus 0:32, i Aalborg 2:06

De nye nattog til Aalborg er det mon som IC fra København

Ja det ku' tænkes at nattoget Århus 0:32 - Aalborg 2:06 er en forsættelse af nuværende IC 177 (Kastrup 20:38 - Århus 0:24)

K12

af Poul Andersen @, 2/10 2011, 14:19 (4802 dage siden) @ Anders Pedersen

Snart udkommer TKV K12 / TKØ K12 / TKG K12 / TKS K12.

Nogle af forbedringerne (fra udkast)

  • Halvtimesdrift mellem myldretiderne på togsystemet Ringsted-Østerport
  • Nyt regionaltog fra Borup ca. 7:54 og nonstop fra Roskilde, ankommer til København H 8:33
  • Nyt nattog nætter efter fredag og lørdag: Fra Århus 0:32, i Aalborg 2:06
  • Nyt nattog nætter efter fredag og lørdag: Fra Århus 2:00, i Aalborg 3:34
  • Nyt nattog nætter efter fredag og lørdag: Fra Aalborg 1:28, i Århus 3:06
  • Nærbanetog der udgår fra Hobro klokken 7:40 (fra Skørping til Aalborg og Lindholm i normalt nærbanesystem)
  • Flere InterCitytog til og fra Esbjerg
  • Bedre skiftetider på i Odense til og fra Svendborgbanen
  • Enkelte tog på Svendborgbanen og Vestfyn forventes kørt med IC4


Direkte tog Odder-Grenå, glæder mig til at se på hvilke baner togene skal kører 30 min senere i weekenden.
regner næppe med de holder 30 min ophold på Aarhus H inden de kører videre

De nye nattog til Aalborg er det mon som IC fra København?
IC4 til Svendborg bliver måske nok næppe til noget, mon det så er MR i stedet for?
Nærbanen til Hobro vil da se udmærket ud, men måske nok først når det nye signalsystem er i drift.

Det negative må vil være færre IC Aarhus-Aalborg og hvor mange det så bliver.

betyder K12 så måske også IC2 med passagere, samt 3*IC4 med passagere

- Og desværre MR-tog i Re-systemet Esbjerg - Aarhus med forlængede køretider og dårligere komfort.

Mvh. Poul.

K12

af Aleman, 3/10 2011, 23:19 (4801 dage siden) @ Thomas Rasmussen

Evt. indsættelse af IC4 på Svendborgbanen kan vel næppe kaldes en forbedring. Så var det mere 'humant' over for os sagesløse passagerer at nedlægge driften helt eller skifte operatør.

[image]

For at læserne ikke helt skal snydes for lidt illustration og tankegods, medfølger dette billede fra Svendborg banegård, taget den 24. september 2011. Teknisk er det måske ikke særlig godt eller interessant, men det viser noget af det allersidste og ældste jernbaneinventar i Svendborg, næst efter banegården selv.

Masten bag bommen - for det er den, det drejer sig om - har igennem mange år ingen betydning haft, men i sin tid sad der belyste tavler med spornumre i toppen. Dengang kunne man jo risikere, at der kom tog fra tre retninger - Odense, Nyborg eller Faaborg - ja, dybest set kunne der vel også komme tog fra Law'land (med færgen!), men de ville vel så komme til banegården ad Nyborg-sporet, når først de var rangeret i land.

Nå, det var lidt fableri, alt sammen pga. en gammel mast. Men lad os bede til, at IC4 'nøjes' med at køre landsdelskørsel, hvor det vel ikke kan gøre så megen skade - der kommer jo altid et andet tog til.

Venlig hilsen,

Aleman

K12

af UTJ, 4/10 2011, 00:05 (4801 dage siden) @ Anders Pedersen

IC4 til Svendborg bliver måske nok næppe til noget, mon det så er MR i stedet for?

Mon ikke de på Svg-banen ville være bedre tjent med aflagte Y-tog fra HHJ :-D

Avatar

K12

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 4/10 2011, 08:02 (4800 dage siden) @ UTJ

IC4 til Svendborg bliver måske nok næppe til noget, mon det så er MR i stedet for?


Mon ikke de på Svg-banen ville være bedre tjent med aflagte Y-tog fra HHJ :-D

Jo, de er i hvertfald bedre at sidde i end både desiro og lint.

--
[image]

K12

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 4/10 2011, 08:51 (4800 dage siden) @ Henrik Thomsen

IC4 til Svendborg bliver måske nok næppe til noget, mon det så er MR i stedet for?


Mon ikke de på Svg-banen ville være bedre tjent med aflagte Y-tog fra HHJ :-D


Jo, de er i hvertfald bedre at sidde i end både desiro og lint.

Er Desiro bygget efter et andet profil end Y-tog?
Det virker som om at sæderne er lige 5 til 10 cm bredere i Y-toget, når man skifter fra Grenå banen til Odder banen.

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

K12

af caprani ⌂, København, 4/10 2011, 13:36 (4800 dage siden) @ BlackThorneDK

Apros pos! Er Odderbanen ikke snart det eneste sted der stadig kører Y-tog?

--
Bedste hilsner......

-Klaus

[image][image]

K12

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 4/10 2011, 15:24 (4800 dage siden) @ caprani

Apros pos! Er Odderbanen ikke snart det eneste sted der stadig kører Y-tog?

Der er vel også lidt på Lemvigbanen?
Dem på Odderbanen er vel mere eller mindre overflødige, når de til December begynder at køre med Desiro hele vejen fra Grenå.

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

K12

af Bruger4711, 4/10 2011, 19:10 (4800 dage siden) @ BlackThorneDK

Dem på Odderbanen er vel mere eller mindre overflødige, når de til December begynder at køre med Desiro hele vejen fra Grenå.

Som tidligere skrevet her inde, så skal de stadig kører i myldretiden morgen og eftermiddag.

K12

af lkfsteen, 4/10 2011, 19:27 (4800 dage siden) @ Bruger4711

Det med Y-togene og skoletog er droppet, har jeg hørt i min øresnegl :-) Det jeg også har hørt er, at Struer jernbaneklub har lagt billet ind på 2 stammer, som de vil bruge til udflugtskørsel.

Mvh Steen

K12

af Poul Andersen @, 4/10 2011, 22:23 (4800 dage siden) @ BlackThorneDK

Der kører Y-tog således:

Odderbanen: Indtil 1. december i jf. planerne om Aarhus Nærbane (Odder - Grenaa).
4 stk. tovognstog Ym+Ys.
4 stk. trevognstog Ym+Yp+Ym.

Lemvigbanen:
4 stk. tovognstog Ym+Ys.
1 stk. Ym.

Vestbanen: Indtil sommeren 2012 i jf. planerne om gennemgående tog til/fra Esbjerg.
3 stk. tovognstog Ym+Ys.

Se evt. materieloversigten på Jernbanen dk.

Mvh. Poul.

Det Danske Stålvalseværk A/S
Det Danske Stålvalseværk A/S

Det Danske Stålvalseværk i Frederiksværk kom i drift i 1942 og har gennem tiden haft et utal af lokomotiver i drift på værkets interne spornet. Lokomotiverne blev indkøbt som skrot og anvendtes indtil de ikke kunne mere, hvorefter de blev omsmeltet i værkets store ovne.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak