En sommerdag i Oktober (Generelt)
185er med norsk flytog ved Ringsted den 1 Oktober 2011.
Der kom også andre gode sager forbi videokameraet i det dejlige vejr og det kan i se her:
http://www.youtube.com/watch?v=64vhbOJDOc8
--
185er med norsk flytog ved Ringsted den 1 Oktober 2011.
Der kom også andre gode sager forbi videokameraet i det dejlige vejr og det kan i se her:
http://www.youtube.com/watch?v=64vhbOJDOc8
--
Fint billede og god video med god lyd på MY 1101.
Tak Jan, ja MY 1101 lyder bare super godt
Man kan næsten forestille sig hvor fedt det må have lydt her i Danmark da de første MY begyndte at rulle rundt i landskabet og en lyd man aldrig havde hørt før begyndte at buldre i det fjerne
--
Og et par timer senere, var der lokskifte i Fredericia
mvh, Allan
Et lysende eksempel på danske politikere - man kan ikke køre fra København til Randers uden at skifte lokomotiv. Vores nabolande må slå sig på lårene af grin...
--
Den ubetinget bedste og "største" lyd havde 1102.
Lokomotivet kunne kendes på lyden på meget lang afstand. I mit kvarter i Viby Jylland gik de 4 MY under navnet "flyveren", da de kom i 1954. I øvrigt havde 1102 en herlig særegen "kværnende" tomgang, hvorimod f. eks. 1201-02 havde en meget "stille" tomgang dog med noget svingende omdrejningstal og lydmæssigt meget mere stille end IC 4.
Mvh
Georg
- Hvad skulle de 2 B vogne mod Kh for? - nye ejere på Sjælland eller...?
--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf
Et lysende eksempel på danske politikere - man kan ikke køre fra København til Randers uden at skifte lokomotiv. Vores nabolande må slå sig på lårene af grin...
Det har du fuldstændig ret i... Nu kan man jo håbe at vi får en fornuftig transport minister, når der i dag ifølge TV2 kommer et regeringsgrundlag, og en ny flok minstre
Det har du fuldstændig ret i... Nu kan man jo håbe at vi får en fornuftig transport minister, når der i dag ifølge TV2 kommer et regeringsgrundlag, og en ny flok minstre
Gennem mange - rigtig mange - regeringer har trafik/transportministerposten været givet til personer som enten er faldet i unåde, altså en indikation af at "du står på vippen", eller en praktikplads for en person om hvem man inderst inde ikke ved hvorvidt denne overhovedet egner sig som minister. Og det uanset regeringsfarve. I Nyrup regeringens sidste tid havde trafikministrene gennemsnitlig en "siddetid" på 3-4 måneder. Forvent ikke for meget!
Tak Georg for den beskrivelse af lydbilledet af de første MYer, der kom vel også en masse klager fra folk der boede langs jernbanen når eks. MY 1102 kørte forbi ?
--
Tak Georg for den beskrivelse af lydbilledet af de første MYer, der kom vel også en masse klager fra folk der boede langs jernbanen når eks. MY 1102 kørte forbi ?
Jeg tror såmænd ikke der kom mange klager dengang, folk var simpelt hen dybt imponerede af disse køretøjer der kunne køre op ad bakken til Hasselager med hidtil uset hastighed.
Jeg nyder videoerne, her på den sidste fra 1/10 har 1101 en herlig lyd, der kunne nærme sig 1102, blot var 1102 lidt mere "rå og kontant".
Her en der "ikke sagde så meget" nemlig 1144 med tog 42 "Østjyden" den 28/5 1970 ved passage af Viby J.
Hmmm. Så vidt jeg har kunnet læse mig til, skyldes konstruktionen af den senere monterede lyddæmper på MY'erne (vist nok v. Teknologisk Institut i samarbejde med firmaet Lydex) netop at folk, specielt bosiddende omkring kh., klagede.
En ting er jo 1101 med original udstødning (hvis lyd jeg jo naturligvis er vild med) men man kan prøve at forestille sig 10 stk. af slagsen på kh på én gang, i forskellige stadier af tomgang eller acceleration, dag ud og dag ind.
Jeg synes også engang jeg læste, at en original MY i stilling 8 med noget tungt på vej op ad en bakke skulle kunne høres på 16 km's afstand.
Bh.
-Klaus