Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvor er vi henne i Danmark (Billedegætterier)

af D 826, 1/10 2011, 14:44 (4889 dage siden)

Hejsa

Jeg var lige ude og cykle en tur i dag lørdag, og snuppede disse billeder af et tilgroet sidespor. Jeg skal beklage at modernatur har haft en vis indflydelse på området, som måske kan gøre det lidt svært at gætte..

På dette sted ligger der 2-3 sporskifter
[image]

På næste billede herunder har jeg vendt min 180 gr.
[image]

Et af sporskifterne har denne sporskiftebuk med 303 på "osten"
[image]
[image]

Her er jeg rykket lidt længere ned af sidesporene - birkestræerne groer vild imellem svellerne
[image]

Her har et birketræ vist sat en massiv stopper for kørsel på sporet
[image]

Herunder ser man en af de inderste stopbumme - lidt bagfra.. [image]

Og endnu en stopbum, lidt længere ude.
[image]

Og her forenden af sporet har der en gang også stået en stopbum, den var ihvertfald ikke til at se i krattet.
[image]

sidste billede, her har jeg vendt mig 180 gr. og står med ryggen til den stopbum som ikke kunne ses i krattet, billedet viser privatbanens indkørselsspor
[image]

--
Vh. D 826

Hvor er vi henne i Danmark

af Bent Jensen @, 1/10 2011, 15:01 (4889 dage siden) @ D 826

Umiddelbart ville jeg sige Lunderskov..

Med venlig hilsen

Bent

af G9250, 1/10 2011, 15:11 (4889 dage siden) @ D 826

Det er Slagelse

af Kaspertog ⌂, Næstved, 1/10 2011, 15:51 (4889 dage siden) @ G9250

Det er Slagelse

Jeg er 100% enig med G9250. Det er Slagelse vi er på, og indkørelsessporet er til HTJ vi se som det sidste billede.

Mvh Kasper Pedersen

--
[image]

af KimC, 1/10 2011, 15:17 (4889 dage siden) @ D 826

Hm, vi er ved en elektrificeret jernbane. På et af billederne ser der ud til at rulle et ikke nærmere bestemt flexlinertog forbi på det elektrificerede spor, så burde det ikke umiddelbart være et sted på S banen.

I forbindelse med sidste billed nævner du privatbanens spor, som ser ud til at være i brug. Det eneste sted jeg lige kan komme på hvor en privat/regionalbane i brug mødes med en elektrificeret bane skulle være Slagelse.
Så tænkte jeg på sporet til Dalmose, men det var jo en overgang elektrificeret og nu er dethelt væk.
Det kunne også være Snekkersten, hvis man er villig til at opfatte lille Nord som en privatbane. Men jeg mener ikke at der ligger ret meget overflødigt sporanlæg i Snekkersten.

Kan det tænkes at du driller os lidt, og den der "privatbane" evt er et privat sidespor til gods?

Der er et højt byggeri i baggrunden som kune ligne noget i Vojens. Og der er et tilgroet spor fra Skrydstrup som vel godt kunnne passe lidt ind i billedet, men det tobegrebs signal mankan skimte findes ikke på det sted. Og at kalde Haderslevbanen for en privatbane er nok lidt langt ude, og jeg synes heller ikke at sporet ligner. Desuden kan man heller ikke se den ene bane når man står ved den anden.

Så lidt højttænkning herfra, men alligevel ikke noget bud.

af Bent Jensen @, 1/10 2011, 15:33 (4889 dage siden) @ KimC

Jeg giver mig, jeg tror Kim C har ret.

Bent

af D 826, 1/10 2011, 16:04 (4889 dage siden) @ Bent Jensen

Hej alle sammen

Fuldstændig rigtig, vi er i Slagelse, jeg undlod faktisk et foto da det ville have gjordt det for ment..

Men jeg syntes at det giver et godt billede af hvad der sker når naturen får lov at vokse vildt..

Her er det et billede af indkørlsen til området..
[image]

--
Vh. D 826

af KimC, 1/10 2011, 17:05 (4889 dage siden) @ D 826

Hej alle sammen

Fuldstændig rigtig, vi er i Slagelse, jeg undlod faktisk et foto da det ville have gjordt det for ment..

Men jeg syntes at det giver et godt billede af hvad der sker når naturen får lov at vokse vildt..

Ok, og forresten tak for gåden.

Jeg lod mig vildlede af at jeg ville have de tilgroede spor til at have noget at gøre med banen til Næstved, men det ser ud som de tilgroede spor her ligger på samme side som "HTJ" kommer ind, altså nordsiden.
Er det en del af stationsarealet på Slagelse st. eller har det haft en særskilt funktion - til en virksomhed eller så'nt ?

af D 826, 1/10 2011, 17:14 (4889 dage siden) @ KimC

Hejsa

Ja det er en del af stations terrænet i Slagelse, men det er flere år siden det har været i brug, sidst der holdt vogne der var vist nok nogen sukkervogne en gang i 1990'erne.

Næstved banen er jo således på modsatte side af vestbanen i den ende, der er iøvrigt heller ikke så meget tilbage af den, små 300 meter vil jeg skyde på..

--
Vh. D 826

af KimC, 1/10 2011, 21:14 (4889 dage siden) @ D 826

Ja det er en del af stations terrænet i Slagelse, men det er flere år siden det har været i brug, sidst der holdt vogne der var vist nok nogen sukkervogne en gang i 1990'erne.

Er vi ved de spor hvor der i mange år henstod en Glm vogn i vestenden af Slagelse St, tæt ved hvor banen som VL befarer kører forbi?

af D 826, 1/10 2011, 22:34 (4889 dage siden) @ KimC

Ja det er vi.. Og man må jo sige at området har forandret sig en del siden den gang..

--
Vh. D 826

Hvor er vi henne i Danmark (Ny)

af Kaspertog ⌂, Næstved, 3/10 2011, 21:14 (4887 dage siden) @ D 826

Så har jeg en ny gåde til jer. Hvor er vi henne denne gang.

Personer som bor i området, eller kender stedet godt, må gerne vente lidt med at svare.

[image]

Mvh Kasper Pedersen

--
[image]

af L.H. Jensen, 3/10 2011, 22:20 (4887 dage siden) @ Kaspertog

Så har jeg en ny gåde til jer. Hvor er vi henne denne gang.

Personer som bor i området, eller kender stedet godt, må gerne vente lidt med at svare.

[image]

Mvh Kasper Pedersen

En tilsyneladende ikke særligt ofte trafikeret (nedlagt) jernbane i et stærkt kuperet landskab ... - det kan vist kun være Aabenraabanen

vh
LHJ

af Egon Schmidt, 4/10 2011, 06:38 (4886 dage siden) @ L.H. Jensen

Det er på Aabenraabanen
Egon

af Kaspertog ⌂, Næstved, 4/10 2011, 15:16 (4886 dage siden) @ L.H. Jensen

Det er fuldstændigt rigtigt, vi er skam på Aabenraabanen. Billedet er taget d. 24/9-11, da jeg var en tur over, at kører en tur på strækningen på skinnecykel, og der er som sagt et rigtig smuk landskab langs strækning.

Mvh Kasper Pedersen

--
[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak