Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvor var jeg? (Billedegætterier)

af TLJ, 30/9 2011, 22:12 (4809 dage siden)

Nåh... Gætteri med mening bag.
Jeg har fuldkommen glemt hvor billedet er taget og ville sætte pris på hvis nogen af jer kan svare. Ledetråde modtages gerne!

Tom

[image]

Hvor var jeg?

af Hans Henrik, 30/9 2011, 23:34 (4809 dage siden) @ TLJ

Tror ikke jeg tager fejl hvis jeg siger at det er tysk byggeri og at det 2. spor der er lavet plads til bliver en realitet på strækningen om nogle år.

Hvor var jeg?

af TLJ, 2/10 2011, 11:17 (4807 dage siden) @ Hans Henrik

Tror ikke jeg tager fejl hvis jeg siger at det er tysk byggeri og at det 2. spor der er lavet plads til bliver en realitet på strækningen om nogle år.

Hmmmm.. Jeg er lidt fortabt men umiddelbart kan det godt passe med en cykeltur på falster/lolland så måske er du inde på det rigtige. Kunne det være rester af SNNB?
Må vist have kigget på hvor diverse baner har krydset hinanden såfremt det ikke bliver opklaret.

Tom

Hvor var jeg?

af re20000, 2/10 2011, 12:57 (4807 dage siden) @ TLJ

Ja jeg ville have gættet på syd for Kolding...

Nold

Hvor var jeg?

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 2/10 2011, 14:48 (4807 dage siden) @ re20000

Det er der hvor fugleflugtslinien er ført over Nystedbanen.

Hilsen
Henrik

--
[image]

Hvor var jeg?

af Hans Henrik, 2/10 2011, 15:03 (4807 dage siden) @ Henrik Thomsen

@Tom, jeg troede du var lidt ironisk da du skrev du ikke kunne huske hvor det var og du bad om ledetråde :-).

Og det er ganske rigtigt hvor fugleflugtslinjen er ført over nystedbanen.

[image]

Billedet er fra i dag, jeg benyttede lejligheden til at cykle den vej forbi :-D.

Interessant er det at årstallet på broen siger 1942 (står stadig på modsatte side), for blev fugleflugtslinjen ikke først indviet i 1960'erne? Det var det jeg faldt over for et par år siden, da jeg sidst var forbi, men fandt som så ofte svaret på nettet:

http://da.wikipedia.org/wiki/Fugleflugtslinjen

Her kan man se, at arbejdet på forbindelse faktisk startede under 2. verdenskrig for så at gå i stå i 1946.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak