Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

sprovogne flyttes! (Generelt)

af togfyr, 29/9 2011, 18:46 (4805 dage siden)

Hej.
kom forbi for lidt siden og så at omstiningsklubben er i gang med at flytte vogne.
da jeg kom ved 15 tiden var KS 267 og KS 598 flyttet og hjælpevognen begyndte at hive KS 564 ud da den var sat op af siden skulle den side forskydes.
Jeg fik taget nogle billeder men mit kabel er lånt ud så de må vente til søndag. (telefon)

M.v.H
Togfyr

sprovogne flyttes!

af gamle ole, 29/9 2011, 19:40 (4805 dage siden) @ togfyr

Ok. I flg Sporvejsforum.dk, skulle de nok meget naturligt lande hos SHS/Skjolde

Ole

sprovogne flyttes!

af gamle ole, 2/10 2011, 16:01 (4802 dage siden) @ gamle ole

-og fortsat iflg. sporvejsforum.dk, skulle alle vogne nu være landet i god ro og oden i SHS/Skjolderegn.

Ole

sprovogne flyttes!

af re20000, 3/10 2011, 19:21 (4801 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Du er bestemt ikke alene med det.

Nold

sprovogne flyttes!

af Erik H, Frederikssund, 30/11 2011, 11:25 (4743 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Jeg giver dig ret i at det varer nogen tid med at købe Harboes produkter!!! Det er desværres grådigheden der endnu engang har overtaget:-(
Når det er sagt så vil jeg sige, at
Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm er det ubetinget bedste sted, for dette uvurderlige rullende sporvejsmateriel, for dér udvises en ægte entusiasme. Det er i hvert fald ikke uden grund, at dette museum bliver regnet for at tilhører eliten:-)

mvh.
Erik H

sprovogne flyttes!

af gamle ole, 30/11 2011, 12:34 (4743 dage siden) @ Erik H

Helt enig! Og så er det samlet under een paraply.
Nogle gange, hvis man skal være lidt negativ, er det næsten for meget med den meget store spredning af museums/veterantog. Minder lidt om gamle dage, da enhver bonde med respekt for sig selv skulle have (privat)banen til at gå gennem hans gårdsplads, eller som i dag, enhver købstad skal have sit eget universitet.
Nå, nu skal man ikke blive for mavesur.:-( ;-)

Hilsen Ole

sprovogne flyttes!

af TLJ, 29/9 2011, 20:07 (4805 dage siden) @ togfyr

Jeg fik taget nogle billeder men mit kabel er lånt ud så de må vente til søndag. (telefon)

Har din telefon ikke bluetooth? Kan du ikke sende dem med MMS til en ven som uploader? ka du - ka du - ka du????? Der er godtnok længe til søndag! ;)

Hvis jeg må komme med et ønske så kunne det være lækkert med nogle billeder inde fra remisen... Den har altid været så stopfuld at det nærmest var umuligt... Muligvis også fra personalestue o.s.v.

Men alt i alt... ærgeligt at det gik som det gik - har så mange gode minder fra den skønne lille bane.. At køre på et godt brugt 22 Kg spor samlet med lasker og søm :) Klokker og fløjter... øv!

Venligst
Tom Jakobsen

sprovogne flyttes!

af Allan Støvring-Nielsen, 29/9 2011, 20:34 (4805 dage siden) @ TLJ

Her et billede fra oprydningen i går

mvh, Allan

[image]

sporvogne flyttes!

af TLJ, 30/9 2011, 15:02 (4804 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Her et billede fra oprydningen i går

mvh, Allan

Tak Allan. Du er s*u da også alle steder på det rigtige tidspunkt! Glæder mig til at se hvad du ellers har fra samme lejlighed - Bliver vel engang når "på sporet af 2011" er udkommmet..? :)

sporvogne flyttes!

af Peter Roland Hansen, 30/9 2011, 16:23 (4804 dage siden) @ TLJ

Er der nogen der ved, hvad der skal ske med remisen og isaer inventaret ?

sporvogne flyttes!

af Jens, 30 cm bag skærmen, 30/9 2011, 16:53 (4804 dage siden) @ Peter Roland Hansen

Man kan sige meget om hvor ærgeligt det er at man lukker ned i Skælskør, men det er da altid en rar ting at det hele ender på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm. Jeg glæder mig ihvertfald til at opleve flere Bogie-vogne i drift!

Med venlig hilsen
Jens

sporvogne flyttes!

af Egon Schmidt, 30/9 2011, 17:19 (4804 dage siden) @ Jens

Ja det er sku ærgelig at en blev lukket ned men gudskelov er det ikke alle steder at naturstyrselsen få deres ting gemmene ført Aabenraabanen fik lov til at blive
egon

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak