Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Bombardier taler om modernisering af IC3 (Generelt)

af Hedegaard, 29/9 2011, 07:36 (4805 dage siden)

Jeg faldt over denne artikel i dag, og jeg synes faktisk den er rigtig spændende.
http://ing.dk/artikel/122522-togfabrik-ic3-togene-kan-sagtens-koere-20-aar-mere

Forstår egentlig bare ikke, at man fremstiller det som værende en kæmpe nyhed.
Man sagde allerede før leveringen af IC4, at man sagtens kunne konstruere ekstra vogne til IC3 med lavgulv, togkiosk eller hvad DSB nu havde brug for.
Men nææææ, uha, det var jo et "gammelt" tog uden "sexede italienske former" Ad bad.

Hvor jeg dog inderligt håber at IC3 får en tur forbi Bombardier igen.

Bombardier taler om modernisering af IC3

af Frederik N., 29/9 2011, 15:59 (4805 dage siden) @ Hedegaard

sakset fra artiklen
"»Det er ikke alene muligt at opgradere IC3-togsættene med nyt, moderne interiør, ny elektronik, nye kørecomputere o.lign. Vi kan også skaffe mere kapacitet i IC3-togene ved f.eks. at indsætte en ekstra standardvognkasse i det enkelte IC3-togsæt, sammenbygge IC2- og IC3-togsæt eller sågar indbygge en dobbeltdækkervogn med lavt gulv i hvert togsæt. Der er mange forskellige muligheder,« siger Poul Schram."
Det ser da ud til at IC3 togene sagtens kunne få en vogn til - med en god bistro, ligesom i ICE-td;-)
Så kunne sæderne også blive skiftet ud og der kunne komme en større forskel på 1 og 2 klasse hvilket ville få flere til at køre 1 klasse:-D

af Per Hauberg, 29/9 2011, 19:09 (4805 dage siden) @ Frederik N.

"med en god bistro, ligesom i ICE-td"

BIG JOKE !!!

Bombardier taler om modernisering af IC3 - Dårlige Bistroer

af Frederik N., 29/9 2011, 19:32 (4805 dage siden) @ Per Hauberg

Nemlig. Maden i bistroen i ICE-td da jeg var med i juli var f*****s dårlig, og der skulle en hel del salt til!, plus at servicen var L**T!:-(
tror ikke at DSB kan få en go´bistro!
Den bedste bistro jeg har prøvet var i Thalys(håber jeg staver det rigtigt) Køln-Paris, DET var en go´ bistro, med rigtig gode retter, især deres beaugetter(kan ikke stave på fransk.)...

Bombardier taler om modernisering af IC3 - Dårlige Bistroer

af D 826, 29/9 2011, 20:19 (4805 dage siden) @ Frederik N.

Det staves vist nok Baguettes - altså flute's på dansk

--
Vh. D 826

af Svend Jensen, 29/9 2011, 20:40 (4805 dage siden) @ Per Hauberg

Men de har flere forskellige slags øl f.eks.! Det er vigtigt! Jeg har aldrig prøvet deres mad, men morgenmaden i DBs andre bistrovogne er ok.

af PD Hansen, 29/9 2011, 22:58 (4805 dage siden) @ Frederik N.

Så kunne sæderne også blive skiftet ud og der kunne komme en større forskel på 1 og 2 klasse hvilket ville få flere til at køre 1 klasse:-D

Klart, men med IC4-indretningen viser DSB at målet desværre er størst mulig "lighed" mellem 1. og 2., så færrest mulige får lyst til at rejse på 1.
Personligt betaler jeg gerne ekstra for bedre plads/bredere stole (som på 1. i IC3, ICE mv.), men jeg kunne ikke drømme om at betale ekstra for 1. i IC4, hvor forskellen mellem 1. og 2. bare er et æble og en kop kaffe.

af Per Hauberg, 30/9 2011, 11:17 (4804 dage siden) @ PD Hansen

...husk at sige, at æblet og kaffen er betinget af, at elevatoren virker, så dessen kan komme hen til dig med godterne...

Ordet "Fællesklasse" får ny mening med IC4 !

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak