Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

hvor meget skal s-banen forringes? (Generelt)

af Kristian jakobsen ⌂ @, ølby, 28/9 2011, 21:47 (4806 dage siden)

ja kan læse mig til fra dec standser linje e på friheden st..

Man gøre da alt for ikke at lokke faste pendler syd for hundige til med flere stop.. er selv skuffet over denne beslutning..

hvor meget skal s-banen forringes?

af Tramways.dk, 28/9 2011, 22:23 (4806 dage siden) @ Kristian jakobsen

Det er sandelig ikke en forringelse, snarere tværtimod! Vi er faktisk nogle der er overordentlig glade for at man endelig har indset at der er kundeunderlag for at E'eren standser på Friheden!

Du har da ganske ret i at det forøger din rejsetid som pendler der kommer længere væk fra med omtrent 2 minutter, men der er flere end dig der tager s-toget; alle kan ikke få ruten tilpasset personligt optimalt... -Jeg så da gerne at der gik et direkte tog fra Friheden til Nørreport, meen det er vist en kende urealistisk! ;-) -Passagertallene er nok det eneste man har at gå ud fra, hvis det skal gå nogenlunde demokratisk til; og tallene fra Friheden, berettiger altså standsning med E'eren...

hvor meget skal s-banen forringes?

af Bent Jensen @, 29/9 2011, 10:15 (4805 dage siden) @ Tramways.dk

hilser med glæde at Friheden igen skal være stop, knudepunkt for buslinier f. eks 200 S

mvh Bent

hvor meget skal s-banen forringes?

af Fysikeren, 28/9 2011, 22:24 (4806 dage siden) @ Kristian jakobsen

Måske fordi Friheden er endestation for linje 200S? Kan jo være DSB vurderer, at det giver flere passagerer end man taber, især hvis linje E holder og venter bag et A-tog, så kan det gøres uden køretidstab.

Lars

hvor meget skal s-banen forringes?

af kristian jakobsen ⌂ @, ølby, 29/9 2011, 08:56 (4805 dage siden) @ Fysikeren

Ud fra det jeg læser tror jeg linje E for samme køretid østerport - ølby som nu, men med ekstra stop.

Linje 200S ender faktisk idag på avedøre holme i myldretiden.

Jeg kan godt se grundlaget, men syntes bare man burde tænkte på alle dem som pendler fra køge området til city...

Nogen som har adgang til den nye køreplan evt?

hvor meget skal s-banen forringes?

af Fysikeren, 29/9 2011, 18:25 (4805 dage siden) @ kristian jakobsen

Ud fra det jeg læser tror jeg linje E for samme køretid østerport - ølby som nu, men med ekstra stop.

Linje 200S ender faktisk idag på avedøre holme i myldretiden.

Jeg kan godt se grundlaget, men syntes bare man burde tænkte på alle dem som pendler fra køge området til city...

Nogen som har adgang til den nye køreplan evt?

Men et problem er den psykologiske faktor. Som pendler er det ret rart at sidde et i tog der er gennemgående, man føler man kommer hurtigere frem, selvom man måske reelt ikke sparer så meget tid.

Derudover er forbedringen for Friheden nok begrænset. Mod København har i den forvejen linje A som kører med 2/8-minutters forskydning gennem centrum i dagtimer i forhold til linje E. I aftentimer og lign. dog 8/12-forskydning.

Mod syd er der direkte tog til Solrød Strand, dog kun hvert 20. minut.

Lars

hvor meget skal s-banen forringes?

af Krede1972, 26/3 2012, 02:09 (4627 dage siden) @ Kristian jakobsen

Rejsetiden fra eksempelvis Køge til KH er den samme i den gamle og nye køreplan.
Så der er ikke tale om en forringelse for nogen uanset hvilke stationer de rejser mellem med linie E.
Derimod er der tale om en forbedring for de mange der bruger Friheden station.

hvor meget skal s-banen forringes?

af Ekaeli007, 26/3 2012, 08:05 (4626 dage siden) @ Krede1972

Jeg var på et tidspunkt på landtransportskolen på Avedøre Holme og jeg kan sige at bare i løbet af en halv time ihvertfald i myldretiden er der mange der skifter der, eller bare bruger Friheden at gå til og fra, eller på cykel desuden busser mod Avedøre Holme og andre steder i Hvidovre (foreksempel Hvidovre Hospital) Brøndby med mere

Med venlig pendler hilsen

Bent Jensen
Gadstrup

Indsend billeder
Det Danske Stålvalseværk A/S
Det Danske Stålvalseværk A/S

Det Danske Stålvalseværk i Frederiksværk kom i drift i 1942 og har gennem tiden haft et utal af lokomotiver i drift på værkets interne spornet. Lokomotiverne blev indkøbt som skrot og anvendtes indtil de ikke kunne mere, hvorefter de blev omsmeltet i værkets store ovne.

Læs mere
DSB MK677

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak