3. generations s-tog (Generelt)
Hej Thomas
Ja jeg er en af dem der deler...
Jeg har haft den tvivlsomme fornøjelse at køre 3.G og er ikke imponeret.
Det pæneste jeg kan sige er at førerrummet havde et dejligt lavt støjniveau, da banemotorerne sad i midten af toget.
Teknisk var det var det noget skrammel som udviklingen for længst var løbet fra. Værkstedet havde stort set ingen teknikere tilbage der kendte teknikken til bunds og betjeningsmæssigt var det håbløst, feks skulle man nærmest slå knude på armene for at lave en bremseprøve.
Om det ville have været en god ide at gemme et sæt er så en anden sag, det var jo trods alt et trin på udviklingsstigen.Med venlig hilsen
Carsten
Halløj Carsten..
Mit synes punkt er jo også primært ud fra en passagers og togentusiast, da jeg aldrig har prøvet at køre et selv eller have med det at gøre i driften.
Jeg synes rigtigt godt om 3. G s-toget, da det havde et flot design, det så meget stilfuldt ud i mine øjne. Ud over det var det fantastisk at køre i, jeg synes det lå rigtigt godt i sporet, og det havde et lavt støjniveau, også selvom man sad i en mellemvogn med alt traktionsteknikken samt banemotorer. Og så havde det en fed lyd når det accelerede og bremsede! :)
Hvis man kigger det på det ud fra et driftsmæssigt og økonomisk syn, kan jeg godt forstå man udrangerede det. Det levede slet ikke op til de krav man stillede og fik leveret 4.G s-toget ud fra, og der var alt for mange fejl på det som var svære at løse, da man som du selv siger, ikke havde ret mange teknikere som kendte toget ordentligt, samt at teknikken var ved at være gammel og utidssvarende..
Hvis man skulle gemme et sæt, synes jeg at det som de andre togsæt skulle holdes køreklart, så man i ny og næ kunne nyde en tur i det - præcis som alt andet veterantog. Der er ikke så meget ved det, hvis det blot holder på et lukket område smurt ind i grafitti, som f.eks 2. g. der holder i Odense. Men det er der nok også delte meninger om. :)
--
Mvh
Thomas
https://railphotos.eu