Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

I skal selv finde løsningen (Billedegætterier)

af Michael Olsen, 12/9 2011, 13:32 (4827 dage siden)

Kære alle

Nedenstående stereofoto fandt jeg hos en marskandiser. Der er absolut ingen oplysninger om optagelsestidspunkt, hvor eller hvem. Personen på billedet er knap så interessant, som den vogn han står på.

Har I et bud på, hvilken vogn det er? Og som skrevet i emnelinjen skal I helst komme med løsningen - hvis det er muligt - for jeg har ikke svaret.

mvh Michael

[image]

I skal selv finde løsningen

af UTJ, 12/9 2011, 13:36 (4827 dage siden) @ Michael Olsen

Kære alle

Nedenstående stereofoto fandt jeg hos en marskandiser. Der er absolut ingen oplysninger om optagelsestidspunkt, hvor eller hvem. Personen på billedet er knap så interessant, som den vogn han står på.

Har I et bud på, hvilken vogn det er? Og som skrevet i emnelinjen skal I helst komme med løsningen - hvis det er muligt - for jeg har ikke svaret.

mvh Michael

[image]

Udeluk alle privatbaner med låge ved overgangsbroen. Stafferinger på endeperronskærmene er en ledetråd. Tagrytter. Vognen kan godt se ud som om det er en sidegangsvogn, men det er ikke sikkert. Endelig er endeperronen vist "model 775 mm bred", hvilket får vognen til at være omkring årgang 1897-1900, men få muligheder senere.

I skal selv finde løsningen

af Peter Roland Hansen, 12/9 2011, 14:17 (4827 dage siden) @ Michael Olsen

Enig med Ulrik. Smedejernsbeslagene i hjørnerne ved taget skulle være med til at indskrænke feltet. Vognen kunne godt være en Vulcan sidegangsvogn

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak