hej hedegaard
selfølgelig vil jeg uddube hvad jeg skriver
og meget naturligt at folket stiller spørgsmål
da det ikke er alle der køerer ell har kørt netop de to togtyper
jeg vil ikke gå så meget i tekniske detaljer
men har kørt mr i ca 22 år så jeg ved at de ca 10 år de
var lavet til at holde-forlængst er overskredet
og lidt posisivt om dem-de har gjort det godt i mange år
men de er indhentet af bla tiden
et umoderne tog ud og indvendigt
og det første man ser er jo toget udefra
mega grimt og utidigt efter mange passagerer og personales mening
modsat ic4 tidsvarende design ind og udvendigt
og som du selv skriver hastigheden
130 for mr og 160/180 for ic4
en meget vigtig ting i vores tid at man ikke
ska sidde i et tog for lang tid
men bla osse accelerationen
mr fra 0 til 100 typisk over 2.5 min!!! sløøøøvt!
ic4 80 kmt på 1 min
førerrummet:
mange gamle tralse kontakter.hvor der ska trykkes til for at
øndre deres stilling på mr
ingen kontakter på førerbord på ic4--ligger i skærmen
køre og bremse i samme håndtag på ic4
manuelt håndtag for køre og et for bremse på mr
og en fantastisk ting på ic4 reference hastighed
man kører håndtaget frem og hastigheden vises i display,
og vil man køre eks 120 sætter man den til 120
på mr skal man holde øje m at hast kommer op på 120
og så holde øje når den stiger ell falder for meget
så skal man køre håndtaget frem ell tilbage
temperaturen i kupe:
det meste af tiden enten for varmt ell koldt på mr
efter rep af de børnesydomme der altid er på menneskabte ting
kan jeg se på computeren på ic4 at de holden en konstant temp på 22 grader
men de ka selfølgelig gå istykker som alt andet menneskabt
bremserne:
mr køre langsom virkende bremse
lang reaktionstid for at der sker noget
ic4 har måske de kraftigste bremser der sidder på noget tog i dk
bremser fantastisk
flere bremsefunktioner i samme arb gang
fejl:
ska manuelt vade rundt i toget og finde fejlene
ic4 slår det bare op på pc skærmen
så ved man lige hvor man ska gå hen
og hvad man ska lave der
togets "gang" i sporet under kørsel
meget meget bedre på ic4
megen vibrationsstøj på mr
ikke tilføldet på ic4
støj fra ventilationen på ic 4 er vist rettet nu
videoovervågning af indstign døre på ic4
ska gøres af togfører på mr
listen kunne sagtens værte længere endnu
med de ting der gør ic4 til et langt bedre tog end mr
tiden er løbet fra det tog
nutiden og fremtiden ligger i ic4 toget
blir spændende at høre om ic2 toget
skulle efter sigende være ok