Så må der gættes..... (Billedegætterier)
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
af Thomas Boberg Nielsen , Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 9/9 2011, 12:02 (4827 dage siden)
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
af John, 9/9 2011, 12:11 (4827 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen
Kassen er befinder sig oppe på bygningen til højre kan ad broen (sporbærende) køre patienter fra mv. fra den ene bygning til den anden ... Ålborg sygehus?
af Børge Sundahl, 9/9 2011, 12:19 (4827 dage siden) @ John
Viborg Centralsygehus
af Thomas Boberg Nielsen , Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 9/9 2011, 12:32 (4827 dage siden) @ Børge Sundahl
Kassen er befinder sig oppe på bygningen til højre kan ad broen (sporbærende) køre patienter fra mv. fra den ene bygning til den anden ... Ålborg sygehus?
Viborg Centralsygehus
Børge var "på rette spor" og John havde fået fat i funktionaliteten. Flot klaret på 17 minutter.
Med til historien hører, at jeg det seneste halve år har passeret stedet ca. hver anden uge uvidende, at jeg passerede en "jernbane". Jeg troede faktisk, at der var tale om en fjernvarmeledning. Jeg ved ikke meget om køreplan, takster eller litra. Men så vidt jeg kan bedømme, forbinder jernbanen selve sygehuset (til venstre) med patienthotellet (til højre). Og jeg så den faktisk køre, men på det tidspunkt var mit fotografiapparat løbet tør for strøm.
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Viborg Sygehus, fredag den 9. september 2011 kl. 10.52. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.
af Troldhøj, 9/9 2011, 12:48 (4827 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen
Så kan man fundere over ved hvilken hældning grænsen mellem en jernbane og en elevator går :)
Ja ja... det ligger i ordet "elevator" at noget skal "eleveres".
af Martin Peyrath , 9/9 2011, 12:59 (4827 dage siden) @ Troldhøj
Tja! Jeg plejer jo at kalde elevatoren i mit højhus for "det lodrette S-tog"
Ikke meget med jernbaner at gøre men aligevel lidt med transport.
af UTJ, 9/9 2011, 13:14 (4827 dage siden) @ Martin Peyrath
Tja! Jeg plejer jo at kalde elevatoren i mit højhus for "det lodrette S-tog"
Ikke meget med jernbaner at gøre men aligevel lidt med transport.
Jeg håber at driftsstabiliteten er lidt anderledes end den for S-togene. Fx kører din elevator også med stop ved alle stationen i aftentimerne og weekender....
af Martin Peyrath , 9/9 2011, 13:23 (4827 dage siden) @ UTJ
Ja, hvis man husker at trykke på knappen!
af Steffen Vester, 9/9 2011, 15:26 (4826 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Hej Thomas.
Hvis jeg havde været ved computeren, da din quiz gik i luften, havde jeg nok gættet den som en af de første. I den røde blok bagved, som hedder Mikkelsgården, har jeg boet i mine tidlige barneår. Først under skråvægge i en lille lejlighed i nr. 8 fra ca. 1960 og dernæst, da min ældste lillebror meldte sin ankomst i 1962, flyttede vi til en større i nr. 12 lige under tagrenden.
V/H, Steffen.
af Thomas Bruun, 9/9 2011, 21:33 (4826 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Så vi har faktisk en højbane i DK?