Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Danmark - Norge! (Generelt)

af Frederik N., 6/9 2011, 16:25 (4828 dage siden)

Ja det er nu Fodboldens verden vi snakker om....
så: 1) hvad tror i den ender? 2) kommer Danmark til EM?
og til sidst en ide:
Man kunne da lave en slags tovtrækning, hvor der var de kraftigeste lokomotiver fra Danmark, mod de kraftigeste fra Norge, det ville være skægt!:-D

Lokomotivvæddeløb

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 6/9 2011, 16:46 (4827 dage siden) @ Frederik N.

Man kunne da lave en slags tovtrækning, hvor der var de kraftigeste lokomotiver fra Danmark, mod de kraftigeste fra Norge, det ville være skægt!:-D

I Sverige blev der i begyndelsen af 80´erne arrangeret et dragracingløb mellem et damplokomotiv, et ellokomotiv og et diesellokomotiv af nogenlunde samme størrelse.
Damplokomotivet vandt, efterfulgt af ellokomotivet og med diesellokomotivet som nummer sjok. Så når det gælder acceleration, skal man stå tidligt op for at følge med et damplokomotiv.

--
[image]

Danmark - Norge!

af KimC, 6/9 2011, 17:36 (4827 dage siden) @ Frederik N.

Ja det er nu Fodboldens verden vi snakker om....
så: 1) hvad tror i den ender? 2) kommer Danmark til EM?
og til sidst en ide:

Hvis malmbanelokomotiverne kommer, tror jeg godt at EG og BR185 kan pakke sammen ;)

Danmark - Norge!

af Frederik N., 6/9 2011, 17:43 (4827 dage siden) @ KimC

Hvis malmbanelokomotiverne kommer, tror jeg godt at EG og BR185 kan pakke sammen ;)

Fuldstændig enig, men er BR185 ikke tysk:P?

Men hvis vi sagde Diesel lokomotiver så tror jeg godt at vi ville have en okay chance - opstilling = MY,MZ,ME

Togtrækning

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 6/9 2011, 17:50 (4827 dage siden) @ Frederik N.

Jo, men der er en del, der kører på "danske plader".

--
[image]

Danmark - Norge!

af KimC, 6/9 2011, 18:58 (4827 dage siden) @ Frederik N.

Men hvis vi sagde Diesel lokomotiver så tror jeg godt at vi ville have en okay chance - opstilling = MY,MZ,ME

EG'erne er jo sådan set også bygget i Tyskland.

Og de fleste MZ er efterhånden i udlandet. Halvdelen af MY'erne kan slet ikke køre, og ME'erne bryder ned, eller der går ild i dem hele tiden. Og hvad nu hvis Norge udfordrer f.eks. IC4?

Danmark - Norge!

af Langelandsbanen, 6/9 2011, 19:11 (4827 dage siden) @ KimC

Så er vi vel hurtige og sige, at vinderen beholder spagetti-gryderne :-D

--
Mikkel Fagerli
www.Langelandsbanen.dk
[image][image]

Danmark - Norge!

af Morten812 ⌂, Randers, 8/9 2011, 11:44 (4826 dage siden) @ KimC

de er vel reelt set svenske er de ikke?

Danmark - Norge!

af Niels Munch, 8/9 2011, 14:58 (4826 dage siden) @ Niels Munch

..... men ja, de "kører på svenske nummerplader".

M.v.h.
Niels

Danmark - Norge!

af KimC, 8/9 2011, 16:52 (4825 dage siden) @ Niels Munch

Og vi er herefter åbenbart enige om at vi kke ville ahve svenskerne med i dysten, fordi de har både malmbanelokomotiverne, og en hel masse af vores GM'ere, foruden en hel masse gode ting af ders eegne.

Svenska-lok

Hornbækbanen 1906 - 1916 - 1966
Hornbækbanen 1906 - 1916 - 1966

Dette hæfte på 66 sider om Hornbækbanen blev i 1966 udgivet af Jernbanehistorisk Selskab som en hyldest til banens 50 hhv. 60 års jubilæum. Det er skrevet af Arne Gregersen i samarbejde med Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak